پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۶۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
شهردار تبریز در دیدار با رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت پرداخت به اقتصاد شهری و توسعه اقتصادی شهر با کمک گرفتن از سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور تاکید کرد.وی با اشاره به امواج مهاجرت نیروهای فکری و سرمایه‌ها به خارج از کشور در سال‌های مختلف اظهار کرد: واقعیت این است که باید نسبت به حضور و فعالیت ایرانیان در کشورهای مختلف به‌ صورت فرصت‌محور نگاه داشته باشیم.

شعار سال: ایرج شهین باهر در این دیدار با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه اقتصاد شهر در کنار دیگر وظایف ۲۸ گانه شهرداری‌ها جزو اصلی‌ترین وظایف شهرداری‌ها است، گفت: مجبوریم به سمت افزایش درآمد سرانه شهروندان تبریز حرکت کنیم و به این منظور جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری از مهم‌ترین راه‌ها برای افزایش سرانه درآمد شهروندان است.

وی دیگر موضوع مهم برای افزایش درآمد شهر را جذب سرمایه‌گذار دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعت گردشگری دو بال مورد نیاز برای پرواز به سمت توسعه شهر است. شهین باهر افزود: تمام تلاش مدیریت شهری بر این استوار است که در دو حوزه مورد اشاره، با لحاظ اولویت‌ها کار اثرگذار انجام دهیم و از ابتدای کار در این دو حوزه نیز سعی در کاهش ضریب ریسک کرده‌ایم. وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: وضعیت اقتصادی امروز کشور و تبریز ایجاب می‌کند که به سمت جذب سرمایه همشهریان خارج از کشور برویم.

شهین باهر با تاکید بر ضرورت و اهمیت جذب سرمایه‌گذاران تبریزی ساکن در خارج از کشور گفت: تبریزی‌ها و آذربایجانی‌های ساکن خارج از کشور اولا فضای اقتصادی و فعالیت شهر تبریز را می‌شناسند و ثانیا به تبریز تعصب و عرق دارند که باید بتوانیم از این دو مزیت به بهترین شکل استفاده کنیم. شهردار تبریز در ادمه گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری از تبریز در خارج از کشور فعالیت می‌کنند که در حوزه تجارت و صنعت در این کشورها حضور دارند و فعالیت می‌کنند، حتی آمارهای غیررسمی حکایت از این دارد که برخی از فعالان اقتصادی تبریزی‌الاصل در برخی کشورها جزو ۱۰نفر اول هستند. وی افزود: حضور و فعالیت تجار، سرمایه‌گذاران و صنعتگران تبریز در کشوره‌های مختلف ظرفیت بزرگی است تا با جذب و جلب مشارکت آنان برای سرمایه‌گذاری در شهر برای توسعه تبریز قدم برداریم، به این منظور باید از صاحبان سرمایه خارج از کشور دعوت کنیم تا به اقتصاد شهرشان کمک کنند. شهردار تبریز با تقدیر از حضور رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور در تبریز اظهار کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های وزارت امور خارجه و شورای ایرانیان خارج از کشور می‌تواند کمک اساسی به جذب سرمایه‌گذاران تبریزی و آذربایجانی خارج از کشور کند. محمدی، رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور نیز در دیدار با شهردار تبریز گفت: هدف از سفر به تبریز سنجش زمینه‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور برای توسعه این کلانشهر است.

وی با اشاره به امواج مهاجرت نیروهای فکری و سرمایه‌ها به خارج از کشور در سال‌های مختلف اظهار کرد: واقعیت این است که باید نسبت به حضور و فعالیت ایرانیان در کشورهای مختلف به‌ صورت فرصت‌محور نگاه داشته باشیم.

رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور افزود: ارزش افزوده‌ای که ایرانیان در خارج از کشور ایجاد می‌کنند بسیار بالا است و به همین دلیل باید با ایجاد زمینه‌های لازم به دنبال جلب و جذب مشارکت آنان در توسعه اقتصادی کشور باشیم.

محمدی افزود: آذربایجانی‌ها به همراه سایر هموطنان خارج از کشور در بیش از ۱۲۰ کشور خارجی حضور دارند و غالب هموطنان آذربایجانی ساکن در خارج از کشور در حوزه‌های علمی، فنی، صنعتی و سرمایه‌گذاری افراد موفق و تاثیرگذاری هستند. وی فعالیت خیریه‌های مختلف در تبریز را شاخصه بسیار مهمی برای تبریز دانست و گفت: در حوزه‌های مدرسه‌سازی و به خصوص سلامت سرمایه‌گذاری خوبی از سرمایه‌گذاران تبریزی ساکن خارج از کشور در این شهر صورت گرفته است. محمدی افزود: برداشت وزارت امور خارجه کشورمان این است که آذربایجان شرقی و تبریز در استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور جزو پیشگامان است.

رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور در پایان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شورای شهر، شهرداری، استانداری، همچنین بازار تبریز، بخش خصوصی و فرهیختگان استان در جذب سرمایه‌گذاری آذربایجانی‌ها و تبریزی‌های خارج از کشور تاکید کرد.

در دیدار شهردار تبریز با رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور، سعید نیکوخصلت و کریم صادق‌زاده تبریز به همراه میرعلی‌اصغر الموسوی، جمالی مدیرعامل سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز و سعید حاجی‌زاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز حضور داشتند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 3 مهر 97، کدمطلب: 3443884، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
1
ا.ف75
واقعا اخر این استان های ترک زبان ما میتونن مارو از این بحران های به وجود اومده نجات بدن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
1
چه خوب که تو تبریز انقدر با ذهن باز میتونن از این ظرفیتها ی خارج ایران استفاده کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین