پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
“سیمبان” در فرهنگ لغات به کسی که مٲمور نگاهبانی سیم‌های برق یا تلگراف یا تلفن باشد اطلاق میشود. شغلی که شاید ظاهرش سرو صدایی نداشته باشد، اما باطنش پر از خطر هست .

شعارسال: شاید این واژه را تاکنون نشنیده ایم. اما هر گاه که تاریکی و نبود روشنایی و یا گرمای ناشی از برق رفتگی ما را کلافه می کند، بیشتر حضورشان را حس کنیم اگر چه آنها را نمی شناسیم . "سیمبان” در فرهنگ لغات به کسی که مٲمور نگاهبانی سیم‌های برق یا تلگراف یا تلفن باشد اطلاق میشود. شغلی که شاید ظاهرش سرو صدایی نداشته باشد، اما باطنش پر از خطر هست .

همین چند ماه پیش بود که نصرالله امیرخانلو (یکی از سیمبانان خدوم) که به همراه سه فرزندش برای خدمت به مردم شهیدپرور خوزستان آمده بود، متاسفانه در این عملیات جانش را از دست داد. در این سلسله عملیات به مدت ۲۰ روز ۳۹۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط خوزستان شستشو و تعمیرات اساسی بر روی آن‌ها انجام شد.

چندی قبل برف شدیدی در ارتفاعات کردستان نیز حادثه‌ای مرگبار برای پیام محمدی و داریوش شکری دو سیم‌بان ۲۰ و ۲۱ ساله روستای چشمیدر سروآباد کردستان رقم زد.

متاسفانه در اثر ناهماهنگی اداره برق دزفول در مرداد ۹۵ هم یک مامور سیم‌بان بالای تیربرق جان خود را از دست داد.

قدردان زحماتشان باشیم. ۱۸ آوریل روز جهانی گرامیداشت سیمبانان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت میلاد لارستان، تاریخ انتشار:31فروردین1396، کدخبر: -: WWW.mldl.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین