پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم از اجرای طرح مبارزه با سن غلات در 7 هزار و 62 هکتار از مزارع قم تا اواخر فروردین ماه خبر داد.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، ابوالفضل پویافر با اشاره به اینکه طرح مبارزه با سن گندم از هشتم فروردین‌ماه سال جاری در این استان آغازشده است گفت: هر سال این طرح در اسفندماه آغاز می‌شد که امسال به خاطر سردی هوا با تاخیر 20 روزه از بخش جعفرآباد قم با همکاری کشاورزان قمی آغاز شد.

وی افزود: در این طرح با بررسی وضعیت گندم و جو و تشخیص سن، زمان سم‌پاشی به کشاورزان اعلام می‌شود تا مزارع از این آفت در امان باشند.

وی با اشاره به ‌پیش‌بینی مبارزه با سن در 25 هزار هکتار گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و حدود 14 هزار هکتار مبارزه با سن مادری و مابقی سن پوره انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: بیش از 30 نفر از نیروها و کارشناسان جهاد کشاورزی در قالب اکیپ‌های مبارزه و شبکه‌های مراقبت در مزارع و در تمام مناطق مختلف استان در مزارع غلات حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سن غلات خسارت قابل‌توجهی وارد می‌کند بیان کرد: سن به گندم و جو در مرحله مادر خسارت کمی و کاهش عملکرد و در مرحله پوره خسارت به‌صورت کمی و کیفی وارد می‌کند به‌گونه‌ای که دانه‌های گندم پروتئین خویش و خاصیت نانوایی را از دست می‌دهند.

پویافر بیان کرد: 65 هزار هکتار سطح زیر کشت در استان قم وجود دارد که از این میزان 20 هزار باغ و 45 هزار زمین زراعی است ضمن اینکه 30 هزار هکتار از زمین زراعی مربوط به گندم و جو است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قم پرس، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 242240، www.qumpress.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
سن غلات از گذشته برای استان قم مشکلات عدیده ایجاد می کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین