پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۳۵۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مبارزه با این آفت در سطح پنج هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع استان که درگیر این آفت بود انجام‌شده است.

شعار سال: محمدرضایی اظهار داشت: امسال با هجوم آفت کارادرینا، نوعی کرم برگ‌خوار و یکی از خطرناک‌ترین آفات زراعی است که مزارع استان به‌ویژه مزارع چغندرقند را تهدید می‌کند مواجه هستیم.

رضایی بابیان اینکه این آفت از مجموع مختلف مزارع تغذیه می‌کند و سیطره تغذیه آن وسیع است، افزود: عمده تغذیه این آفت مزارع چغندرقند است که تاکنون این آفت به 125 هکتار از مزارع چغندر در شهرستان شیروان و فاروج خسارت صددرصدی وارد کرده است.

وی تصریح کرد: در سایر مناطق خسارت این آفت کم بوده است ولی به دلیل طغیان و خسارت بالا به مزارع این دو شهرستان کشاورزان مجبور به شخم دوباره زمین‌ها شدند.

رضایی گفت: اکنون بخشی از مزارع به آفت کارادرینا آلوده‌شده است و برنامه‌ریزی لازم برای سم‌پاشی این سطوح مزارع انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: این آفت بومی نیست و با فراهم شدن شرایط آب و هوایی هرچند سال یک‌بار طغیان می‌کند و این آفت چندین نسل دارد و میزان زادوولد آن بسیار بالاست و به دلیل وجود همزمان اختلاف نسل‌های این آفت در مزارع و زادوولد بسیار بالا و نیز فعالیت بیشتر این افت در شب کنترل و مبارزه با این آفت بسیار مشکل است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه این افت به مزارع مختلف به‌ویژه چغندرقند، سیب‌زمینی، پیاز، نخود، لوبیا و دیگرگونه‌های گیاهی آسیب جدی وارد می‌کند، افزود: کشاورزان با مشاهده آفت برگ‌خوار حتماً باید به کارشناسان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و نسبت به سم‌پاشی مزارع خود اقدام کنند.

وی افزود: سم‌پاشی بهتر است با مشاوره با کارشناسان جهاد کشاورزی و چندین نوع از سم باهم ترکیب‌شده و سم‌پاشی در زمان شب انجام شود و هر 10 روز یک‌بار تکرار شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1396، کد مطلب: 1440287:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین