پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: آب حداقلی که در این شرایط کم آبی در رودخانه شور جاری است، حقابه تالاب مره است و نباید به بهانه احیای دیگر تالاب ها مورد استفاده سودجویان قرار بگیرد.

شعار سال: تورج همتی در حاشیه بازدید از بند علیخان و رودخانه شور اظهار کرد: آب حداقلی که در این شرایط کم آبی در این رودخانه جاری است، حقابه تالاب مره است و نباید به بهانه احیای دیگر تالاب ها مورد استفاده سودجویان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی تالاب مره که سالانه میزبان 4 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی است، خاطرنشان کرد: این تالاب ارزشمند در همجواری دشت مسیله، نقش مؤثری در جلوگیری از گسترش کانون گرد و غبار در این منطقه داشته و باید با تأمین حقابه‌های زیست محیطی آن، با این بحران پیش رونده در مرکز کشور مقابله کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به انحراف غیرقانونی رودخانه شور به سمت اراضی کشاورزی، بر ضرورت مقابله جدی با این اقدام تأکید کرد و گفت: روخانه شور در مرز استان قم و تهران قرار گرفته و مسؤولان امر باید متوجه خطرات زیست محیطی ناشی از خشکسالی در تالاب مره و دشت مسیله باشند.

تالاب مره از تالاب‌های بسیار ارزشمند کویر مرکزی کشوراست که در کنار بحران پیش رونده خشکسالی در دشت مسیله و دریاچه نمک قرار گرفته و منابع آبی خود را از رودخانه شور در ضلع شمالی تالاب تامین می‌کند که در صورت کم توجهی و عدم تامین حقابه‌های زیست محیطی و ادامه روند خشکسالی، کاملا از میان رفته و به کانون جدید گرد و غبار در مرکز ایران تبدیل خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 18دی 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۰۱۸۰۰۰۲۹۳، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
تو زمینه مدیریت محیط زیست ضعف های اصولی داریم البته اگر این مشکلات هم حل بشه اونقدری بودجه محیط زیست کم هست که کاری نشه کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین