پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تعداد روزهای گرد و غبار در شهر قم از 2 روز در سال 65 به 105 روز در سال 94 افزایش یافته و بیش از 50 برابر شده است.
شعارسال: سید رحمان دانیالی در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان در سخنانی اظهار داشت: بر اساس مطالعات و یافته های پژوهشی بحران دریاچه نمک کاملا تأیید شده، اما متاسفانه در سالهای اخیر مورد غفلت و کم توجهی واقع شده است.

وی در ادامه افزود: امروز باید اطلاعات دقیق علمی و کارشناسی به مسئولان ارایه شود تا برای مقابله با این بحران که 25 درصد جمعیت کشور در مرکز ایران را با مخاطرات بسیاری مواجه می کند، چاره اندیشی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به راه اندازی پویش مردمی «نجات دریاچه نمک» و نیز برگزاری همایش «بحران دریاچه نمک» در پنجم اسفندماه، گفت: خشک شدن رودخانه های قمرود و قره چای پس از احداث سدهای بالادستی و خشکسالی های چند سال اخیر، باعث خشکی و شوری اراضی منطقه و نابودی پوشش گیاهی و فرسایش شدید خاک شده است.

وی با بیان اینکه میانگین دما در استان قم طی سه دهه گذشته دو درجه افزایش یافته و تعداد روزهای با دمای 44 درجه و بالاتر سه برابر شده است، اظهارداشت: تعداد روزهای گرد و غبار در شهر قم از 2 روز در سال 65 به 105 روز در سال 94 افزایش یافته است.

دانیالی در پایان با اشاره به تخصیص 154 میلیون مترمکعب حقابه زیست محیطی حوزه آبریز دریاچه نمک، تصریح کرد: قطعا سهم عمده ای از تخصیص حقابه ها در این حوزه باید به استان قم اختصاص یافته تا بخشی از معضلات و چالش های زیست محیطی ناشی از کم آبی در استان برطرف شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فردو نیوز، تاریخ انتشار: 7 دی 1395، کدخبر: 42865، www.fordunews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین