پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:پدیده گرد و غبار کاملا موضوعی علمی است و نباید به عنوان مساله ای سیاسی تبیین شود.

شعار سال: سید رحمان دانیالی شب گذشته در جلسه بنیاد قم‌پژوهی با موضوع «نقش اداره کل هواشناسی در مقابل پدیده ریزگردها»افزود: نباید پدیده گرد و غبار در قم مغفول بماند به ویژه اینکه منشاء این پدیده داخلی است خوشبختانه مسئولان استان ورود خوبی برای رفع معضل داشته اند اما باید بیش از این مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

دانیالی تصریح کرد: پدیده گرد و غبار باید با نگاه علمی،پژوهشی و به کار گیری همه ظرفیت های استانی حل شود؛در سال گذشته 11 روز خطرناک داشتیم که با وجود زیان های فراوان بر روی سلامتی افراد این ایام تعطیل نشد.

وی متذکر شد: البته هنوز رسانه ها و صدا و سیما این فرهنگ لازم را در جامعه تبیین نکرده اند که اگر به دلیل وجود گرد و غبار مدارس و ادارات تعطیل شد نباید فرزندان، افراد بیمار و سالمند در سطح شهر تردد کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم یادآور شد: شناسایی آسیب ها و تبعات گرد و غبار بر روی سلامت مردم باید فرهنگ سازی شود تا جامعه به عمق فاجعه پی نبرد نمی توان برای حل آن راهکاری اندیشید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: در حال حاضر در جلسات به مسئولان تعطیل شدن پنجشنبه ها را در قم پیشنهاد داده ایم و امیدواریم صدا و سیما و رسانه ها نیز به کمک ما بیایند و بحران را به مردم گوشزد کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر کانون ریزگردها دریاچه نمک و مسیله است در این حوزه یک شهرک صنعتی خصوصی در حال احداث است ما مخالف سرمایه گذاری نیستیم اما نباید صنایع آلاینده روی کار بیایند.

دانیالی ادامه داد: استان قم دارای جایگاه مهم فرهنگی، سیاسی،اقتصادی و اجتماعی است و می طلبد مسئولان و متولیان دلسوزانه برای مشکلات آن راهکاری بیندیشند و در حوزه مسائل محیط زیست دغدغه ها را شناسایی کنند.

وی گفت: برخی از ملاحظات در حفظ محیط زیست لطمات جبران ناپذیری می زند صنعت پر مصرف و آلاینده واقعا برای محیط زیست خطر آفرین است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم یادآور شد: امید است با ایجاد سامانه گرد و غبار در قم بتوان بخش زیادی از این معضلات را رفع کرد و از تجربیات و علم هواشناسی در حل معضل گرد و غبار استفاده نمود.

وی تصریح کرد: شهر قم در برخی ساعات طی روزهای گذشته ۴۰برابر حد مجاز ریزگرد داشته است و این خطر آفرین است امید است بدون نگاه سیاسی به موضوعات زیست محیطی نگریسته شود همچنین باید بدانیم برنامه های مقطعی بحران را حل نمی کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 14 تیر 1396، کد مطلب: 96041407126: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین