پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ریزگردها را منشا آلودگی هوا دانست و بر ضرورت برنامه ریزی برای برون رفت وضعیت موجود تأکید کرد.

شعار سال: به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،"مهدی مهرور" در جلسه «کارگروه کاهش آلودگی هوا و کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار» اظهار داشت: مبارزه با ریزگردها یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است.
این نشست با دستور جلسه ارائه گزارش کیفیت هوای کلانشهر کرج، پیگیری عملکرد دستگاه های عضو در سال ۹۵ بر اساس مصوبات هیئت محترم وزیران و کارگروه کاهش الودگی هوا، بررسی پیشنهاد افتراق جلسات کارگروه کاهش الودگی هوا و کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار، بررسی امکان قانونی تخصیص بودجه حاصل از تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا و هماهنگی جهت تهیه طرح اجرایی مقابله با گرد و غبار و احیا کانون هاب محلی استان البرر برگزار شد.
مهرور همچنین آلودگی هوای و کاهش صدمات وارده بر تأسیسات تصفیه آب شرب شهری را ناشی از پدیده گردوغبار دانست و بر ضرورت رفع آن تأکید کرد و گفت: تلاش برای گازسوز کردن واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله مصوباتی است که باید پیگیری شود.
وی در ادامه لزوم اتصال واحدهای صنعتی دارای سیستم پایش لحظه‌ای به سامانه جامع مدیریت اطلاعات ایستگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز را مورد تأکید و از مصوبات در حال پیگیری عنوان کرد.
مهرور با اشاره به اینکه شناسایی و تعیین تکلیف تاکسی‌های غیرفعال، گره‌های ترافیکی شهر کرج و ارائه برنامه برای حل مشکلات ناشی یادشده در حال بررسی است، تصریح کرد: کاهش صدمات وارده بر تأسیسات تصفیه آب شرب شهری ناشی از پدیده گردوغبار در منطقه ازجمله مصوبات در حال پیگیری است.
وی با اشاره به دیگر مصوبات در حال پیگیری مبنی بر استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی خانگی و تجاری، افزود: تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی جهت توسعه و ارتقای شبکه‌های پایش زیست‌محیطی آلودگی هوا و گردوغبار از دیگر برنامه‌ها است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اهم مصوبات در حال پیگیری کارگروه کاهش آلودگی هوا، گفت: سازمان برنامه‌وبودجه اعتبارات لازم را برای تحقق مصوبات مقابله با پدیده گردوغبار برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی و پایدار کند.

وی با اشاره به اینکه جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا و ریزگردها به‌طور مستمر در استان برگزار خواهد شد، افزود: یکی از بحران‌های مبتلابه استان البرز بحث آلودگی هواست که به تصمیم‌گیری‌های مهم در این حوزه نیاز دارد.

مهرور بابیان اینکه دستورالعمل مقابله با پدیده ریز گرد به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: جلسه آتی اقدامات صورت گرفته در این خصوص بررسی و پیگیری خواهد شد.
شناسایی و تعیین تکلیف تاکسی های غیر فعال استان، شناسایی گره های ترافیکی شهر کرج و ارائه برنامه بر حل مشکلات، به منظور کاهش صدمات وارده بر تاسیات تصفیعه آب شرب شهری ناشی از پدیده گردو غبار در منطقه و کمربند سبز یا اسشکوب بندی مناسب با اهداف باد شکن پیرامون تاسیات مربوط احداث گردد.
تهیه طرح های حفاظت از منابع خاک در معرض فرسایش بادی، طرح جامع مدیریت و احیای زمین های کشاورزی و حفاظتی ، توسعه جنگل کاری و احیای مراتع، طراحی و اجرای برنامه های مقابله با بیابان زایی در محدوده های حساس و آسیب پذیر استان ، برنامه تجهیز مراکز درمانی مناطق را در برنامه ریزی های سالانه و پنج ساله تهیه و اجرا نمایند.
مهرور گفت: شهرداری کرج11 میلیارد تومان برای جنگل کاری باغستان اختصاص داده است و همچنین دو میلیارد و 400 میلیون تومان برای درختکاری مناطق 12 گانه شهرداری کرج، یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای احیای باغ ها در حال خشک و 10 میلیارد تومان برای تملک باغ های رها شده در نظر گرفته شده است،ضمن اینکه اخیرا نیز مصوبه 100 میلیاردی برای خرید 200 اتوبوس در نظر گرفته برای خرید این اتوبوس ها اقدامات لازم را انجام داده اند.
در پایان این جلسه مقرر شد تا افتراق جلسات کارگروه کاهش الودگی هوا و کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار صورت گیرد و موضوع مقابله با ریزگردها به طور ویژه در جلسات جداگانه بررسی و تصمیم گیری شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 21 تیر 96 ، کد مطلب: 685978:www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین