پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
مسوول اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، قریب به 16 کانون بحران فرسایش بادی که منشاء ریزگردها هستند در استان بوشهر شناسایی شده است.

شعار سال: پرویز دانش‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های اّبخیزداری شهرستان جم اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، قریب به 16 کانون بحران فرسایش بادی که منشاء ریزگردها هستند در استان بوشهر شناسایی شده است.

وی افزود: وجود دو هزار هکتار تپه‌های ماسه‌ای در بیابان‌های استان بوشهر در کنار 16 کانون بحران فرسایش بادی ضرورت توجه به این زمین‌ها که می‌تواند در آلودگی هوا و تجدید پدیده ریزگردها با منشاء درون استانی موثر واقع شود را دو چندان کرده است که باید با تمام توان و بهره‌گیری از کمک‌های دولت، بتوانیم ضمن احیاء این اراضی، زمینه کاهش ریزگردها در این مناطق را ایجاد کنیم.

مسوول اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر 300 هکتار عرصه بیابانی وجود دارد که کمترین آن به دلیل داشتن مراتع خوب متعلق به شهرستان جم است.

وی ادامه داد: طی یک دهه گذشته شاهد توسعه خطوط انتقال نفت و گاز در سطح شهرستان جم هستیم که اگر شرایط با همین منوال پیش رود و فکری به حال ایجاد پارک‌های جنگلی با توسعه نهال‌کاری نشود، به زودی شهرستان جم نیز به دیگر شهرستان های دارای بیابان‌های وسیع استان بوشهر می‌پیوندد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان بوشهر، تاریخ انتشار 22 تیر 96 ، کد مطلب: 13960422000558:www.bushehr.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین