پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: بحران دریاچه نمک یک مساله مهم در مرکز کشور است و باید به فرصت‌ها و تهدیدهای این دریاچه بپردازیم.

شعار سال: محسن اروجی ظهر یکشنبه در نشست خبری همایش بحران دریاچه نمک که در سالن جلسات ریاست دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به برنامه این همایش اظهار کرد: همایش بحران دریاچه نمک روزهای 6 و 7 اردیبهشت در دانشگاه قم برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی این همایش به صورت دائمی در دانشگاه قم فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای همایش بحران دریاچه نمک، تهدیدها و فرصت‌ها است و به دنبال این هستیم که ریزگردهایی که از دریاچه نمک به وجود می‌آید، کاهش پیدا کند و اعتقاد داریم که سرمایه گذاران باید با هماهنگی اداره محیط زیست در دریاچه نمک سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: بحران دریاچه نمک یک مساله مهم در مرکز کشور است و باید به فرصت‌ها و تهدیدهای این دریاچه بپردازیم.

اروجی با اشاره به حوضه آبریز دریاچه نمک اظهار کرد: مساحت این حوضه 9 میلیون هکتار است و 26 درصد جمعیت کشور در حوضه آبریز دریاچه نمک زندگی می‌کنند و استان‌های اصفهان، تهران و سمنان در حوضه آبریز این دریاچه قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر فکری به حال بحران دریاچه نمک نشود، استان‌های همجوار استان قم در آینده مورد تاثیر بحران گرد و غبار قرار خواهد گرفت، برای اینکه استان‌های مرکزی کشور با مشکل گرد و غبار مواجه نشوند، باید بحران دریاچه نمک را حل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: 827 هزار هکتار اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه نمک واقع است. 105 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم به عنوان منشا ریزگرد شناسایی شدند و سالانه 17 میلیون مترمکعب آب فراشور از دریاچه نمک وارد دشت قم می‌شود.

اروجی با اشاره به ضرورت کار علمی برای مقابله با بحران دریاچه نمک اظهار کرد: باید علم و عمل را با هم تلفیق کنیم و از فاجعه ای که محیط زیست را در مرکز کشور تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: استان قم در بین تمام استان‌های کشور مستعدترین استان برای تولید ریزگردها است و دریاچه نمک یکی از مناطق مستعد تولید ریزگردها در کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: همایش بحران دریاچه نمک با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف مثل استانداری، اداره حفاظت از محیط زیست و دانشگاه قم برگزار می‌شود و مدیران استانی و کشوری برای شرکت در این همایش دعوت شدند تا راهکارهای علمی را در همایش برای حل بحران دریاچه نمک پیدا کنیم.

اروجی با اشاره به ضرورت توجه مدیران کشوری به بحران دریاچه نمک اظهار کرد: این مدیران باید به این مساله توجه کنند، اگر ریزگردهای خاکی در دریاچه نمک به ریزگردهای نمکی تبدیل شود، تبعات زیست محیطی زیادی را برای مرکز کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: کار علمی در زمینه بحران دریاچه نمک باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا بتوانیم از یک فاجعه زیست محیطی در کشور جلوگیری کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه شرایط خاصی داشت، اما بدتر از وضعیت این دریاچه، وضعیت امروز دریاچه نمک است، وضعیتی که چندان قابل مشاهده نیست، در حالی که وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه به راحتی قابل مشاهده بود

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 13960202001153 : www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین