پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
وی در ادامه افزود: در ابتدا باید سوریه را از دست اسد آزاد کرد تا به راه حل بحران سوریه برسیم. با وجود اسد در راس دولت سوریه امکان رسیدن به راه حلی برای بحران سوریه وجود ندارد.
شعارسال: اردوغان با اعلام "کاهش حمایت روسیه از بشار اسد" گفت: پوتین به من گفت "اردوغان.. سوء فهم پیش نیاید. من از اسد دفاع نمی‌کنم و وکیل اسد نیستم".

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرگزاری رویترز به این مطلب اشاره کرد و از کاهش حمایت روسیه از شخص بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

وی گفت که ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه به وی گفته است که وی پایبند به [بقای] شخص بشار اسد نیست.

اردوغان تصریح کرد: با وجود بشار اسد در سمت ریاست جمهوری امکان حل بحران سوریه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: در ابتدا باید سوریه را از دست اسد آزاد کرد تا به راه حل بحران سوریه برسیم. با وجود اسد در راس دولت سوریه امکان رسیدن به راه حلی برای بحران سوریه وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: اسد با توپ، تانک، بمب‌های بشکه‌ای، اسلحه شیمیایی و هواپیماهای جنگی به مردم سوریه حمله کرد؛ آیا شما فکر می‌کنید که وی می‌تواند مسیر رسیدن به راه‌حل باشد؟

وی افزود: اسد صدها نفر را کُشت. تنها در کشور من 3 میلیون پناهنده سوری وجود دارد و هم‌اکنون 1.5 میلیون پناهنده سوری در لبنان وجود دارد و یک میلیون پناهنده در اردن نیز وجود دارد. چرا؟ اسد تنها دلیل این امر است. ما از این پس نمی‌توانیم از راه‌حلی با وجود اسد سخن بگوییم و اگر چنین نشد (اگر اسد بماند) تلاش‌های ما بی‌نتیجه خواهد ماند.

اردوغان تصریح کرد که نسبت به وجود جایگزین‌های زیادی برای اسد اطمینان دارد و افزود: هیچ ترددی [درباره وجود جایگزین] وجود ندارد افراد زیادی هستند که می‌توانند ریاست سوریه را بر عهده بگیرند.

وی اظهار کرد که روسیه پیشرفت‌هایی در سوریه داشته است که پوتین نمی‌تواند آنها را با ما قسمت کند اما هم‌کنون پوتین، ترامپ، ایران، عربستان و قطر، همگی برای رسیدن به یک راه‌حل در سوریه تلاش می‌کنند. ما می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم و به ملت سوریه برای گرفتن تصمیم خود کمک کنیم.

اردوغان این نظر را که اگر اسد سرنگون شود سنی‌های تندرو مانند داعش جایگزین آن خواهند شد را رد کرد و گفت: داعش جایگزین اسد نخواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: داعش نماینده اسلام نیست.. آنها از دین خارج شده‌اند و با اسلام هیچ ارتباطی ندارند و همه ما بر سر این مسئله باید به توافق برسیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران، تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۵۳۵۷۷۴، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
واقعا که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین