پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
رئیس‌جمهوری روسیه از تلاش تروریست‌های سوریه و عراق برای تغییر تاکتیک و تشکیل پایگاه‌های جدید در دیگر کشورهای منطقه خبر داده است.

شعارسال: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه در اجلاس انرژی که مسکو آغاز شده است، اعلام کرد، تروریست‌های سوریه و عراق به دنبال تغییر تاکتیک و تشکیل پایگاه‌های جدید در دیگر کشورهای منطقه هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد که مبارزه علیه تروریسم در سوریه و عراق هنوز نتوانسته به نابودی زیرساخت و قابلیت‌های نظامی تروریست‌ها منجر شود.

وی افزود، روسیه رویکرد سیاست‌های دوگانه را که غرب در مبارزه علیه تروریسم در پیش گرفته است، به شدت محکوم می‌کند.

پوتین در ادامه گفت: «اطمینان دارم که همکاری‌های مشترک برای نابودی تروریست‌ها به طور حتم موفقیت آمیز خواهد بود و با همکاری‌های مشترک می‌توانیم جبهه‌النصره و داعش را نابود کنیم».

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه اشاره کرد، مسکو از نگرانی‌های ایران و عربستان سعودی درباره نحوه حل و فصل بحران سوریه مطلع است و مصمم خواهد بود تا برای مصالحه تلاش کند.

وی تأکید کرد: «اگر همه به مصالحه و سازش پایبند باشند و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود مورد قبول تمامی مشارکت‌کنندگان در این فرایند [حل و فصل بحران سوریه] باشد، اوضاع ثبات بیشتری خواهد داشت».

مسکو در منازعات بر سر همه‌پرسی کردستان عراق مداخله نمی‌کند

رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص همه‌پرسی اخیر کردستان عراق گفت، روسیه روابط خوبی با کردها داشته است اما در خصوص مسئله همه‌پرسی کردستان عراق، مسکو معتقد است که همه‌چیز باید به گونه ای پیش رود که اوضاع را تشدید نکند به همین دلیل مسکو در منازعات بر سر این همه‌پرسی دخالت نمی‌کند و مواضع این کشور به نحوی خواهد بود که باعث تحریک مخالفت‌ها نشود.

وی افزود: «ما متوجه این موضوع هستیم که مسئله کردستان عراق تا چه اندازه برای کشورهای منطقه حساس است، بنابراین در این مسئله دخالتی نمی‌کنیم تا به تشدید اوضاع دامن نزنیم».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «مزیت ما در روابط با کشورهای خاورمیانه این است که ما قابل اعتماد هستیم و هرگز دو رو نیستیم».

پوتین در پاسخ به سوالی درباره هرج و مرج در سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «اظهارنظر درباره سیاست‌های آقای ترامپ، به من هیچ ارتباطی ندارد».

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که تمایلات مشترک در زمینه نبرد علیه تروریسم در نهایت به ارتقاء روابط میان آمریکا و روسیه منجر شود.

روسیه همچنان از برجام حمایت می‌کند

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد که «مسکو از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و فرض را بر این گذاشته است که تهران به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند است».

وی ادامه داد: «مسکو نمی‌تواند درباره پایبندی یا عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اظهار نظر کند و این بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. تمام گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این امر حکایت دارد که ایران به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده است. ما از این گزارشات تبعیت می‌کنیم و از این توافق حمایت می‌کنیم؛ توافقی که در دولت قبلی آمریکا تصویب شد؛ دولتی که ما اختلافات بسیاری با آن داشتیم».

پوتین یک روز مانده به سفر «ملک سلمان» پادشاه عربستان به مسکو، در پاسخ به سوالی درباره اتحاد میان آمریکا و عربستان سعودی گفت: «هیچ چیز در این دنیا همیشگی نیست».

حمله به کره شمالی عواقبی نامعلوم خواهد داشت

رئیس‌جمهوری روسیه درباره تنش‌ها در شبه‌جزیره کره گفته است که «ترامپ به دیدگاه‌های روسیه درباره بحران کره شمالی توجه می‌کند».

وی گفته است، رئیس‌جمهوری آمریکا به دیدگاه‌های روسیه درباره بحران موشکی کره شمالی که بر دیپلماسی به جای تحریم های بیشتر و اقدام نظامی تأکید کرده بود، گوش فرا داده است.

پوتین در ادامه اظهاراتش، از تمامی طرفین درگیر در تنش‌های شبه‌جزیره کره خواست تا لفاظی‌های خود را در خصوص کره شمالی تلطیف کنند و به دنبال راهی برای گفت‌وگوی مستقیم میان آمریکا و کره شمالی و همچنین میان کره شمالی و کشورهای منطقه باشند چرا که تنها از این طریق می‌توان تصمیمات منطقی گرفت.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، انجام حملاتی علیه کره شمالی برای خلع سلاح این کشور ممکن است اما چنین اقداماتی نتایجی نامعلوم خواهد داشت.

وی افزود، از آنجایی که کره شمالی یک کشور کاملا بسته است، هیچ اطلاعات صددرصدی درباره آنچه در اختیار دارد موجود نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 12مهر1396، کدخبر: 13960712001105: www.farsnews.com
 


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین