پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
نخست وزیر ژاپن از نزدیک بودن توافق صلح با مسکو خبر داد.

شعارسال: «شینزو آبه» که بواسطه در پیش بودن سفر «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور روسیه، به ژاپن در جمع خبرنگاران سخن می گفت اعلام کرد: راه دستیابی به معاهده صلح با روسیه هموار شده است.

روسیه و ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم به دلیل اختلافات بر سر چهار جزیره در مجمع الجزایر کوریل توافق صلح دائمی امضا نکردند.

این جزایر مورد مناقشه پس از پایان جنگ جهانی به شوروی تعلق گرفت که همین موجب شکل گیری تنش هایی میان دو طرف شد با این حال روابط میان دو کشور اخیرا رو به بهبود بوده و در همین حال طی ماه دسامبر رئیس جمهور روسیه قرار است پس از دو سال تاخیر به ژاپن سفر کند.

پیشتر نیز «ماساهیکو کومورا» معاون حزب لیبرال دموکرات ژاپن، از امیدواری توکیو برای مذاکره درباره جزایر تحت مناقشه «کوریل» در سفر آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، به ژاپن سخن گفته بود.

بنا بر اظهارات پیشین پوتین، وی موضع خود را نسبت به جزایر کوریل تغییر نداده است اما حاضر به ادامه مذاکره با دولت توکیو در این باره هست.

جزایر مورد مناقشه از پایان جنگ جهانی دوم به این سوی تحت پیمانی موسوم به موافقت نامه صلح سان فرانسیسکو از جانب مسکو اداره شده است اما توکیو نیز ادعای مالکیت آنها را دارد و در ماه فوریه گذشته خواهان بازپس گیری آنها شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 1 آذر 1395، کدمطلب: 3829723 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
من اگر جای طرف ژاپنی بودم، مسئله را تا بعد از پوتین، مسکوت می گذاشتم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین