پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۷۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
رییس جمهور روسیه گفته است که با صبوری به دنبال راه‌حلی با دولت ژاپن هستیم که به روسیه و ژاپن اجازه دهد سرانجام به یک توافق صلح که از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون منعقد نشده دست یابند به نحوی که منافع راهبردی دو طرف در آن لحاظ شود.
شعارسال: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در جریان کنفرانسی خبری با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در شهر مسکو از همه طرف‌های درگیر در مساله کره شمالی خواست خویشتن‌داری نشان دهند. نخست وزیر ژاپن نیز گفت، آنچه که ضروری است کنار گذاشتن کامل سلاح‌های هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین ولادیمیر پوتین در این کنفرانس خبری تاکید کرد: این اهمیت دارد که با صبوری به دنبال راه‌حلی با دولت ژاپن باشیم که به روسیه و ژاپن اجازه دهد سرانجام به یک توافق صلح که از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون منعقد نشده دست یابند به نحوی که منافع راهبردی دو طرف در آن لحاظ شود.

پوتین این اظهارات را بعد از مذاکراتی که با شینزو آبه در مسکو داشت، ایراد کرد.

آبه خاطر نشان کرد که آن دو توافق کردند تا فعالیت‌های تجاری مشترک خود را در یکسری جزایر مورد مناقشه واقع در اقیانوس آرام که در پایان جنگ جهانی دوم روسیه از ژاپن تصاحب کرد، تسریع کنند.

پوتین و آبه در حالی روز شنبه در مسکو دیدار کردند که یکی از محورهای این دیدار حل مناقشه بر سر چهار جزیره مذکور و امضا کردن یک معاهده صلح میان دو کشور بود.

نخست وزیر ژاپن نیز خواهان پیشرفت در حل مناقشه مربوط به این چهار جزیره واقع در منتهی الیه جنوبی روسیه موسوم به جزایر کوریل در این کشور مشهور هستند و در ژاپن نیز سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شوند،‌ شد.

اتحاد جماهیر شوروی سابق در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم این جزایر را از کنترل ژاپن خارج کرد.

مناقشه ارضی دو کشور بر سر این جزایر تاکنون اجازه نداده که آنها از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون یک توافق صلح امضا کنند.

ژاپن اخیرا برای اجرای پروژه‌های تجاری مشترک در جزایر کوریل به عنوان راهی برای کمک به حل این مناقشه اظهار تمایل کرده است.

آبه گفت: ژاپنی‌ها و روس‌ها به طور مشترک ثمره فعالیت‌های مشترکشان در این جزایر را به دست خواهند آورد. اگر ما با هم همکاری کنیم می‌توانیم نتایجی بزرگ به دست آوریم که به سود هر دو طرف باشد.

پوتین تاکید کرد که به زودی یک هیات تجاری ژاپنی از این جزایر بازدید خواهد کرد.

در عین حال پوتین و آبه به طور مشترک با فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی از طریق یک ویدئو کنفرانس از محل کاخ کرملین صحبت کردند.

یک فضانورد روسی به نام آنتون شکلابروف و یک فضانورد ژاپنی با نام نوریشیگه کانای مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی مخاطب اصلی صحبت‌های این دو رهبر بعد از مذاکرات دوجانبه میان آنها بودند.

پوتین در اظهاراتی گفت: ما بالغ بر 10 سال است که در حوزه فضا با ژاپن همکاری داریم و ژاپن سهمی مهم در کارکرد ایستگاه فضایی بین‌المللی داشته است.

نخست وزیر ژاپن نیز گفت: می‌خواهم خرسندی خودم را از این حقیقت که شما با یک چنین اتحادی در فضا همکاری می‌کنید بیان کنم.

این دو فضانورد در ماه دسامبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر شدند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد24، تاریخ انتشار: 6 خرداد1397، کد خبر:  127115،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
امیدوامر روز به روز دنیایی ایمن تر و زمینی عاری از هرگونه جنگ داشته باشیم
ن.ف83
ناشناس
Norway
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
به امید فرج مهدی موعود و برقراری صلح جهانی
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
صلح باعث میشود که رشد اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در همه جامعه ها بالاتر برود و مردم با ریسک کمتری تصمیمات زندگی خود را بگیرند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین