پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
اگر فضای مجازی و به تاثیر از آن شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام، وات ساپ و اینستا را از نوبرانه های تکنولوژی بدانیم به درستی خواهیم دید که حضور این نوع از تکنولوژی در خانواده ها توانسته اند ارتباطات عاطفی میان خانواده ها را کم رنگ کنند.به واقع هم صحبتی، مشاوره و ارتباطات عاطفی از زمانی که تکنولوژی پا به عرصه ی زندگی گذاشت هر روز رنگ باختند.

شعار سال: اگر فضای مجازی و به تاثیر از آن شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام، واتساپ و اینستاگرام را از نوبرانه های تکنولوژی بدانیم به درستی خواهیم دید که حضور این نوع از تکنولوژی در خانواده ها توانسته اند ارتباطات عاطفی میان خانواده ها را کم رنگ کنند.به واقع هم صحبتی، مشاوره و ارتباطات عاطفی از زمانی که تکنولوژی پا به عرصه ی زندگی گذاشت هر روز رنگ باختند.

اعضای خانواده به دنبال این هستند تا با دوستان خود در فضای مجازی سیر کنند فضایی که اگر انسان بدون آگاهی وارد آن شود آسیب های جبران ناپذیری را متحمل می شود.

حضور مادر، پدر ، فرزندان در فضای مجازی و وقت گذرانی بیش از اندازه در این فضاها موجب کم شدن روابط عاطفی و کاهش پتانسیل ارتباطی میان اعضای خانواده می شود.

آنچه که امروزه شاهد هستیم افزایش پرونده‌های طلاق، استفاده نادرست از فضای مجازی به عنوان یکی از دلایل زوج‌های جوان برای جدایی مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد در کنار مسائلی مانند بیکاری و اعتیاد باید تبعات استفاده نادرست از فضای مجازی را نیز به عنوان دلایل عمده طلاق به حساب آورد.

غرق شدن در فضای مجازی سرچشمه بسیاری از اختلافات است چرا که فضای مجازی چارچوب خانواده‌ها را نشانه رفته است؛ عضویت در گروه‌های نامناسب تلگرامی که تصاویر و فیلم‌های مبتذل را به اشتراک می‌گذارند دلیل اصلی تشکیل برخی پرونده‌های طلاق است، زیرا این شبکه‌ها کانون خانواده را نشانه رفته و پایه گذار دوری زوج‌های جوان از یکدیگر هستند.

*اعتیاد زوجین به فضای مجازی و آمار بالا رونده طلاق

زهرا مومنی، کارشناس مسائل خانواده می گوید: اعتیاد به فضای مجازی عواطف را در خانواده ها کم رنگ کرده و این امر باعث به وجود آمدن بحران اجتماعی و خانوادگی شده است.

وی ادامه داد: هر چند که مشکلات اقتصادی و بیکاری و اعتیاد باعث جدایی و گسسته شدن روابط عاطفی و احساس افراد شده اما امروزه شاهد هستیم که وقت گذرانی زوج ها در فضای مجازی به افزایش طلاق دامن زده است .

کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد: زمانی که توقعات و نیازهای یک زوج با استفاده از فضای مجازی افزایش پیدا می کند، فرد به جای این که به عواطف و محبت همسر خود توجه کند به دنبال سرگرمی در فضای مجازی است و چه بسا بسیاری از نیازهای خود را در همین فضا تامین کند.

مومنی ابراز داشت: زوجین در گذشت زمان دچار طلاق عاطفی شده و یکدیگر را برای مدتی تحمل می‌کنند و پس از زمانی نهایتاً باعث طلاق توافقی می‌شود که با یکدیگر توافق می‌کنند تا در احساساتی که قبلاً می‌توانستند با یکدیگر تقسیم کنند، شریک نباشند.

*فرهنگی به نام سواد رسانه ای

در جامعه ی امروز شاهد مدیریت فضای واقعی جامعه توسط فضای مجازی هستیم به واقع فضای مجازی به عنوان ، به عنوان فضای دومی از زندگی واقعی است که مانند فضای واقعی، نیازمند فرهنگ است . فضای مجازی نیز مانند سایر اقسام تکنولوژی می تواند در بسیاری از موارد مفید واقع شود. در این خصوص فضای مجازی بستری را برای نسل نوجوان و جوان فراهم کرده است که می توانند با استفاده از آن در زمینه آموزشی وضعیت بهتری را تجربه نمایند اما چنانچه سواد رسانه ای وجود نداشته باشد همین افراد متحمل ضربه های جبران ناپذیری خواهند شد و در نتیجه شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه خواهیم بود

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری کرمان 1400، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 84077: www. kerman1400.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین