پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس گفت: شعارهای کارگران بیانگر این است که دولت به وعده‌های خود برای بهبود وضعیت کارگران عمل نکرده است.

شعار سال: اکبر ترکی نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعارها و اعتراضات کارگران در هنگام سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی به مناسبت روز کارگر در مرقد امام‌خمینی(ره)، اظهار داشت: شعارهای کارگران بیانگر این است که دولت به وعده‌هایی که در ارتباط با بهبود وضعیت کارگران در زمینه معیشت، امنیت شغلی و ... آنها داده بود، عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه چهار سال از عمر دولت یازدهم گذشته و به پایان عمر این دولت نزدیک می‌شویم، گفت: مردم شاهد رکود، بیکاری و وضعیت نامناسب معیشتی هستند و این وضعیت نامناسب معیشتی فشار بیشتری را بر اقشار ضعیف‌تر جامعه وارد می‌کند.

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس با بیان اینکه کارگران با شعارهای خود در هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور وضعیت واقعی کارگران و کشور را فریاد می‌زدند، تصریح کرد: مسئولان دولتی همواره در پی توجیح اقدامات خود هستند و عنوان می‌کنند که بیکار وجود ندارد و همه چیز خوب است.

ترکی با اشاره به ادعای دولت مبنی بر اینکه کشور دچار رکود نیست، خاطرنشان کرد: اما کمی پس از این ادعا 4 تن از وزرای دولت در نامه‌ای محرمانه عنوان کردند که کشور در بحران رکود قرار دارد.

وی با اشاره به مناظره‌ها و تبلیغات دولتی‌ها برای انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: دولتی‌ها در تبلیغات خود مرتبا از رشد اقتصادی عدم رکود صحبت می‌کنند، اما شعارهای کارگران نشان دهنده این است که وضعیت بد اقتصادی که ما با تمام وجودمان حس می‌کنیم دولت آن را کتمان می‌کند و همچنین این شعارها بیانگر این است که کارگران حرف حقی را که کاملا در جامعه محسوس است را مطرح کردند.

ترکی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد کارخانه‌ها تعطیل هستند و بسیاری از آنها هم که فعال هستند با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند، لذا در چنین وضعیتی شرایط بر معیشت کارگران اثر منفی دارد که در چنین فرصت‌هایی خود را نشان می‌دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 96، کد مطلب: 1394871: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین