پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه خبر خود نوشت:تجمعات دو روز اخیر در چند شهر کشور، سیاسی و بدون مجوز بود و برخی جریان‌های مخالف دولت پشت پرده آنها بودند.

شعارسال:روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه خبر خود نوشت:تجمعات دو روز اخیر در چند شهر کشور، سیاسی و بدون مجوز بود و برخی جریان‌های مخالف دولت پشت پرده آنها بودند.

طی دوروز گذشته فیلم‌ها و تصاویری از تجمعات جمعی ازشهروندان در برخی شهرهای کشور در آنچه اعتراض به گرانی و وضعیت معیشتی وانمود می‌شد در فضای مجازی منتشر شد؛ به گفته معاون سیاسی و انتظامی استانداری تهران این تجمعات سیاسی و بدون مجوز بود و از سوی برخی جریانات سیاسی هدایت می‌شد.

خبرگزاری ایلنا طی گزارشی نوشت: تجمع عده‌ای از مردم مشهد، نیشابور و کاشمر روز پنجشنبه در اعتراض به گرانی در پی فراخوان‌هایی بود که پیش از این در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود.فرمانداری مشهد روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود هیچ سازمان، تشکل و یا گروهی درخواستی مبنی بر تجمع نداشته و مجوزی هم در این خصوص صادر نشده است و هر گونه اقدام احتمالی در این رابطه غیرقانونی است.بنابراین برای پیش گیری از سوءاستفاده‌های احتمالی عناصر بدخواه، مراتب به اطلاع عموم شهروندان عزیز می‌رسد.

با این حال در تصاویری که به صورت گسترده در شبکه‌های مجازی منتشر شد، تجمعاتی در مشهد، کاشمر و نیشابور اتفاق افتاد و معترضین شعار مرگ بر گرانی و شعارهایی در انتقاد از مسئولان کشور سر دادند.

در همین حال محمدرحیم نوروزیان، فرماندار مشهد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تجمع "نه به گرانی" که روز پنجشنبه در میدان شهدا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که پیش از این هم اعلام شده بود این تجمع غیرقانونی و مجوزی برای برگزاری آن صادر نشده بود با این حال تعدادی از افراد در میدان شهدا تجمع کردند.

وی ادامه داد: با این وجود نیروی انتظامی به آنان تذکرات لازم را داد و بسیار با مدارا با آن‌ها برخورد کرد.

نوروزیان با بیان اینکه سعی بر این بود که مشکلی ایجاد نشود و عده‌ای از آن سوء‌استفاده نکنند، تصریح کرد: بر این اساس تذکراتی به این افراد داده شد و آن‌ها مدتی در میدان شهدا حضور داشتند و پس از آن متفرق شدند. همچنین تعدادی که قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آن‌ها را داشتند توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شدند.

فرماندار مشهد افزود: این تجمع کنترل شد و اتفاق خاصی در آن رخ نداد.

خبرگزاری فارس نیز گزارش دادجمعی از مردم در کرمانشاه هم‌زمان با فراخوان جریان ضدانقلاب، ظهر دیروزدر میدان آزادی با سر دادن شعارهایی به طرف بلوار شهید بهشتی حرکت کردند و به برخی اموال عمومی خسارت زدند.

اجتماع جمعی از مردم کرمانشاه هم‌زمان با فراخوان جریان ضدانقلاب، در میدان آزادی و حوالی خیابان مدرس با راهپیمایی و سر دادن شعارهای یا مرگ یا آزادی، اتحاد اتحاد، فکری به حال ما کن فلسطین را رها کن، نیروی انتظامی حمایت حمایت، نترسین نترسین ما همه با هم هستیم،، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و رضاخان روحت شاد سر دادند و به طرف بلوار شهید بهشتی حرکت کردند.تعدادی از مردم هم بدون حضور در جمع معترضان به نظاره آن‌ها مشغول بودند.

براساس گزارش فارس، این افراد که جمعیت آن‌ها حدود 300 نفر بود به برخی اموال عمومی خسارت زدند و این تجمع در نهایت با مداخله پلیس پایان یافت.

براساس اعلام منابع خبری، تجمع‌های مشابهی در شهرهای همچون خرم آباد، کرمان و شیراز با فراخوان جریان ضدانقلاب برگزار شد که در برخی مناطق افرادی مغرض با سر دادن شعارهایی به برخی اموال عمومی خسارت زدند.

در همین حال معاون سیاسی و انتظامی استانداری تهران، تجمع در مشهد و چند شهر کشور را سیاسی و بدون مجوز دانست گفت:این تجمع‌ها ازسوی برخی جریانات سیاسی هدایت شد.

محسن همدانی با هشدار به رهبران برخی جریانات سیاسی داخل کشور افزود: این اقدامات و گفتارهای ناپسند فرصت را به منافقین و سلطنت طلبان خارجی داده تا در این مواقع دست به اقدام علیه نظام بزنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تجمع در مشهد سبب تهیه خوراک برای دشمنان نظام شده به همین منظور با تجمع‌های مشابه در تهران برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

معاون استاندارتهران تصریح کرد: هیچ مجوزی مبنی بر تجمع‌های مردمی در سطح شهر تهران ازسوی استانداری صادر نشده و در صورت برگزاری چنین تجمعاتی ازسوی نیروی انتظامی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روز نو ، تاریخ انتشار9دی آبان 96،کدخبر: 298233 ، www.roozno.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین