پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
گرچه این تجمعات پایان یافته است اما نکته قابل توجه در این میان آن است که هشدار نسبت به گلایه مندی مردم که رهبر انقلاب سال گذشته با جدیت مطرح کردند، باید از سوی دولت بصورت جدی در نظر گرفته شده و توجه جدی به این مطالبات در دستور کار قرار گیرد.

شعار سال: تجمع امروز در مشهد که از سوی مالباختگان پروژه پدیده و برخی موسسات مالی ساماندهی شده بود، بازتاب گسترده ای در شبکه های مجازی داشته است. فرماندار مشهد اعلام کرده که با وجود اعلام غیرقانونی بودن آن تجمعات، تعدادی از مردم در میدان شهدای مشهد تجمع کردند.

این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد، خواسته اصلی مردم در این تجمعات (با وجود غیرقانونی بودن تجمع) توجه دولت به مشکلات اقتصادی و معیشتی و اقدام جدی برای حل معضلات بود.
متاسفانه در دقایقی از این تجمعات شعارهای ساختار شکنانه حتی علیه شخص رییس جمهور مطرح شده و رسانه‌های ضد انقلاب نیز با دمیدن در این اتفاقات و جهت دهی به برخی شعارها، سعی در هدایت این تجمعات به سمت و سوی ناآرامی داشتند.
به گفته فرماندار مشهد، تعدادی از افرادی که قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آن‌ها را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شدند و در نهایت این حرکات با مدیریت نیروی انتظامی بدون حاشیه خاصی کنترل شد و خاتمه یافت.
گرچه این تجمعات پایان یافته است اما نکته قابل توجه در این میان آن است که هشدار نسبت به گلایه مندی مردم که رهبر انقلاب سال گذشته با جدیت مطرح کردند، باید از سوی دولت بصورت جدی در نظر گرفته شده و توجه جدی به این مطالبات در دستور کار قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسفندماه سال گذشته در دیدار با مردم آذربایجان ضمن هشدار به دولت درباره وضعیت معیشت مردم فرمودند:مطلب بعدی‌ که میخواهم عرض بکنم، خطاب به مسئولین محترم کشور است. به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیست‌و‌دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید.
مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. بیست‌ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است.
ما امروز دچار مشکلیم، نمیشود مشکلات مردم و گلایه‌های مردم را نادیده گرفت؛ مسئولین باید جدّی بگیرند. مسئله‌ی بیکاری مهم است، مسئله‌ی رکود مهم است، مسئله‌ی گرانی مهم است؛ اینها مسائلی است که وجود دارد. البتّه مسئولین تلاش میکنند، ما می‌بینیم امّا ظرفیّتها بیش از اینها است. من حالا ان‌شاءالله در وقت خودش عرض خواهم کرد؛ ما در بن‌بست نیستیم، ما در مسائل اقتصادی در بن‌بست قرار نداریم؛ مشکلات هست، از دو طرف، سه طرف، چهار طرف مشکلات هست امّا محلّ خروج از مشکلات هم مشخّص است. چه‌جوری میشود از این مشکلات خارج شد؟ مسئولین باید تلاش کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری رجانیوز ، تاریخ انتشار 7دی 96، کدمطلب:281675، www.rajanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین