پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۱۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
خارجی‌ها باید به مشارکت با سازنده ایرانی تشویق شوند، چرا‌که مشارکت تولیدکننده ایرانی با شرکت خارجی سبب انتقال دانش فنی، افزایش کیفیت کالا و قرار گرفتن شرکت‌های ایرانی در سطح بین‌المللی می‌شود. رضا خیامیان، رئیس هیات‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اعلام این مطلب گفت: کالاهایی که از سوی شرکت‌های ایرانی ساخته می‌شود به دلیل تحریم‌ها، استانداردهای بین‌المللی را ندارند، اما هنگامی که شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی مشارکت کنند می‌توانند از اسم این شرکت‌ها استفاده کرده و کالاهای خود را به کشورهای همسایه صادر کنند.

شعار سال: وی در ادامه با اشاره به ساخت 10 قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت، گفت: سازندگان داخلی در سال گذشته قراردادهای خوبی در زمینه‌ 10‌قلم کالای پرمصرف صنعت نفت بستند. در این راستا این مجموعه‌ها 500‌میلیارد تومان قرارداد ریالی و 25 میلیون یورو قرارداد ارزی بستند شد. در حال حاضر نیز در آستانه امضای 250 میلیون یورو قرارداد با سازندگان داخلی هستیم که برای امضای این قراردادها خارجی‌ها با سازندگان ایرانی جوینت شدند. رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ادامه با بیان اینکه در جلسات IPC از مشاوره انجمن‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: در قراردادهای IPC درصدی برای مشارکت بین شرکت‌های خارجی و ایرانی گذاشته شده است که اگر مشارکت ایرانی از درصد مشخص شده بالاتر باشد وزارت نفت امتیاز تشویقی در نظر گرفته و اگر مشارکت کمتر باشد شرکت‌ها جریمه خواهند شد. اگر خارجی‌ها بیایند و قراردادهای IPC منعقد شود نزدیک به 100 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه قرار است 200میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه‌گذاری شود، افزود: اگر این 200 میلیارد دلار تحقق پیدا کند 60 درصد آن مربوط به ساخت تجهیزات است که معادل 120 میلیارد دلار می‌شود و اگر نصف این موضوع از سوی سازندگان ایرانی تحقق پیدا کند، ارزش آن 60 میلیارد دلار خواهد شد. همچنین ما یک بازار 300 میلیارد دلاری در عراق برای توسعه صنعت نفت عراق داریم که اگر 20 درصد این بازار از سوی ما تامین شود 36 میلیارد دلار می‌شود. رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید بر اینکه بازار خوبی در مقابل سازندگان تجهیزات صنعت نفت موجود است، گفت: برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی بستری فراهم نکردیم، البته انجمن سازندگان پکیج‌هایی ایجاد خواهد کرد و به جامعه ارائه می‌دهد تا در این راستا اشتغال‌زایی کند، اما تا بهره بانکی بالا باشد علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در تولید نیست. ما مشکلات زیادی از جمله بیمه، دارایی، دیون بانکی و غیره در تولید داریم که به تولید ضررهای جبران‌ناپذیری وارد کرده است. وی با بیان اینکه همیشه خرید خارجی شیرین است، تصریح کرد: شرکت‌های خارجی تا هنگامی که بدانند کالایی که می‌سازند در ایران خریدار دارد تمایلی به جوینت شدن ندارند، اما اگر حس کنند بازار خود را از دست خواهند داد با تولیدکننده ایرانی جوینت می‌شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 1396، کد مطلب:1099133 : donya-e-eqtesad.comwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین