پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی با اشاره به خالد مشعل به دنبال تکرار اشتباهات یاسر عرفات و جنبش فتح است، گفت که خالد مشعل به دنبال دریافت کمک های عربستان و قطر است.
شعارسال: دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به موافقت حماس با سند سیاسی جدید این جنبش، گفت: این سند که 42 بند دارد عملا به معنای عقب نشینی از آرمان‌های ملت فلسطین، ترک مقاومت و سازش با رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه حماس از آرمان‌های خود عقب نشست، افزود: در گذشته اساس شعار حماس آزادی فلسطین از بهر تا نهر و تشکیل دولت فلسطین مستقل بود نه که برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی با تاکید بر اینکه برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 پاسخگوی نیاز جامعه و ملت فلسطین نیست، تصریح کرد: خالد مشعل به دنبال قول‌هایی که کشورهای غربی و عربستان و قطر به وی دادند با این سند موافقت کرده است.

دکتر هانی زاده اضافه کرد: یکی از قول‌های داده شده به وی این است که بجای تشکیلات خودگردان می تواند قدرت را بدست بگیرد.

وی با بیان اینکه طیف خالد مشعل همان اشتباهی را انجام می دهد که یاسر عرفات انجام داد، گفت: مشعل به دنبال تکرار اشتباه جنبش فتح است. خالد مشعل سعی می کند خود را طیف معتدل و مخالف و ضد مقاومت نشان دهد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل تاکید کرد: طیف خالد مشعل با کنار گذاشتن مبارزه و مقاومت، فکر می کند می تواند کمک قطر و عربستان را دریافت کند.

دکتر هانی زاده موافقت با سند مذکور را اشتباه بزرگ حماس دانست و افزود: با این سند بیت المقدس به 2 بخش غربی و شرقی تقسیم می شود که قول داده شد تنها در بخش شرقی دولت تشکیل شود که معلوم نیست این وعده عملی شود.

وی با بیان اینکه امروز حماس در انزوا است، افزود: طیف خالد مشعل و دیگر طیف ها در حماس هستند که در آینده از هم جدا می شوند و به 2 بخش تقسیم می شوند که این به ضرر مردم فلسطین است.

این کارشناس مسایل سیاسی و بین المللی با بیان اینکه خالد مشعل باید به آغوش ملت فلسطین بازگردد، تاکید کرد: خالد مشعل باید به سمت مبارزه برود و بداند سازش برای وی فایده ای ندارد و به ضرر مردم فلسطین است.

«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دوشنبه شب در نشستی خبری در دوحه قطر با بیان جزئیاتی از سند سیاسی گفت: در این سند آمده است که برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 یک توافق ملی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۴۷۵۸۲۵، www.bultannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
مشعلش رو خاموش می کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین