پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی نیاز به منابع مالی زیادی دارد؛ رقم‌های نجومی است و منابع داخلی کشور و یا بخش خصوصی نمی‌تواند این منابع را تامین کند.

شعار سال: مهدی کرباسیان با اشاره به نگاه بودجه 96 به بخش معدن، اظهار داشت: در حوزه معدن چند تصمیم گرفته شده است، ولی انتظاری که من با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام‌فروشی داشتم، این بود که مجلس یک مقدار وسیع‌تر و قوی‌تر برخورد می‌کرد. ما انتظار داشتیم که حمایت از صندوق بیمه معدن را در مصوبات خود ببینند.

وی افزود: البته خوشبختانه یکی، دو مصوبه در قانون برنامه وجود دارد و یا حتی در بودجه به این بخش اشاره شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که چه تصویری از بخش معدن در سال 96 وجود دارد؟ تصریح کرد: با توجه به تاکیدی که روی اقتصاد مقاومتی وجود دارد، من امید دارم که گلوگاه‌ها و مشکلات بخش معدن حل شود، اما در حوزه معدن و صنایع معدنی بزرگ‌ترین چالشی که وجود دارد، جذب منابع مالی است.

کرباسیان عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که در این حوزه 50 میلیارد دلار جذب منابع مالی داشته باشیم تا جهش خوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی اتفاق بیفتد.

وی متذکر شد: در این رابطه به‌طور حتم مسوولان سیاست خارجی که کار بسیار ارزنده‌ای در حوزه برجام انجام دادند، با قوت تعاملات جهانی را پی خواهند گرفت تا بتوانیم 50 میلیارد دلار جذب منابع مالی را داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: توجه ما باید به سمت جذب سرمایه‌گذار خارجی باشیم، چون در حوزه داخلی با محدودیت منابع مالی مواجه هستم.

کرباسیان با بیان این‌که باید رودروایسی را کنار بگذاریم، گفت: اکثر بانک‌های ما سرمایه‌هایشان کافی نیست. همین الان صف طویل بخش‌های مختلف برای دریافت تسهیلات شکل گرفته است.

وی افزود: از طرف دیگر، بدهی‌های معوق بانک‌ها به چند صد هزار میلیارد تومان رسیده است. سرمایه بانک‌ها کافی نیست و نیاز دارند سرمایه خود را افزایش پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: پول‌هایی که در حوزه معدن و صنایع معدنی نیاز است، عددهای نجومی است و منابع داخلی کشور و یا بخش خصوصی نمی‌تواند این منابع را تامین کند. صندوق توسعه ملی نیز توان این سرمایه‌گذاری را ندارد. بنابراین یکی از اصلی‌ترین راه‌ها، جذب منابع خارجی است. خوشبختانه در این خصوص دولت تاکنون اقدامات خوبی داشته است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در حوزه معدن و صنایع معدنی خبرهای ارزنده‌ای در رابطه با اکتشافات و ذخایر جدید معدنی در همه حوزه‌ها خواهیم داشت. ما مطمئن هستیم در سال جدید می‌توانیم پروژه‌هایی را که شروع کردیم، با قوت ادامه دهیم و این‌ها موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1396، کد مطلب :661514: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
شنیده ها گویای وجود فساد بسیار بالا در قسمت ثبت و بهره برداری از معدن است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین