پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شناسایى ٤٠٠ پر پتانسیل معدنى خبر داد.

شعار سالجعفر سرقینی در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران در ارتباط با عملکرد ۴ ساله این وزارتخانه در حوزه معدن و صنایع معدنی اظهار كرد: نخستین هدف، توسعه اطلاعات پایه برای کاهش ریسک معدن بود که بر این اساس، ۱۲۷ پهنه به وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع تعریف و ۱۰۰ پهنه واگذار شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: در حال حاضر ۴۰۰ منطقه پرپتانسیل معدنی داریم که اگر کسی بخواهد اکتشاف داشته باشد، در این ۴۰۰ پهنه ریسک کمتری دارد.

وی با بيان اين كه بخش معدن در تجمیع مدیریت واحدهای کوچک موفق نبودیم؛ گفت: تکمیل زنجیره معادن و پایان ‌خام‌فروشی یکی دیگر از اهداف بوده و این در شرایطی است که بخش معدن پیش از این سالانه ۲۳ میلیون تن سنگ آهن صادر می‌کردیم، اما طی سال ۸۴ تا ۹۳ در مجموع ۱۲۰ میلیون تن سنگ آهن خام به دلیل نبود زیرساخت فرآوری صادر شد.

سرقینی تصریح کرد: طی چهار سال گذشته ۵۴ میلیون تن انواع کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد به زنجیره تولید کشور اضافه شد؛ همچنین سال ۹۵ حدود ۱۸ میلیون تن صادرات داشتیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبر آنلاین ، تاریخ انتشار 22 خرداد 96، کدمطلب:35225،www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین