پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
عضو هیئت مدیره تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران می‌گوید گرچه حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت، به دلیل خطای انسانی رخ داده است ولی به هر حالی برخی از معادن کشور از نظر ایمنی در وضعیت استاندارد قرار ندارند و باید اقداماتی ماننند نصب دستگاه‌های گاز سنج به میزان کافی در دستور کار قرار گیرد.

شعار سال: علی حمزه‌نژاد درباره حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت، اظهار کرد: اتفاقی که در این معدن رخ داده، ناشی از یک اشتباه انسانی بوده است به این ترتیب که در یک معدنی که مملو از گاز و مواد آتش‌زا بوده عده‌ای عمل باطری به باطری را انجام داده‌اند که منجر به ایجاد جرقه در فضا شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، همچنین درباره وضعیت معادن کشور بیان کرده است: استانداردهای ایمنی در برخی معادن کشور وجود ندارد. البته همکاری وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در این زمینه قابل توجه است و این وزارت‌خانه مرتبا بازرس فرستاده و وضعیت معادن را چک و کنترل می‌کند و در صورت لازم راهنمایی می‌کند در این مورد نیز اشتباه رخ داده،‌ خطای انسانی بوده است و بالا رفتن تعداد کشته‌شدگان نیز به علت این بوده که پس از انفجار عده‌ای از کارگران به منظور کمک به همکاران خود به محل حادثه مراجعه کرده و جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد: البته در این موضوع، نصب گازسنج‌ها اهمیت زیادی داشته و کمک می‌کند که گاز موجود در فضای معدن فوری تخلیه شود و خطرات آن نیز کمتر خواهد بود. در نتیجه لازم است نصب دستگاه‌های گاز سنج به تعداد کافی در معادن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او درباره تاثیر این اتفاق در بازار محصولات معدنی بیان کرد: این حادثه تاثیری در بازار محصولات معدنی نخواهد گذاشت و احتمالا معدن نیز از روزهای آتی فعالیت خود را از سر بگیرد. اکنون موضوع مهم در این حادثه بیشتر تلفات انسانی است که به موجب آن متاسفانه جان تعدادی از معدنکاران خدوم کشورمان از دست رفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی الف، تاریخ انتشار 14 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 468626: www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
یقه دکتر ربیعی را بگیرد و وادارش کنید تا کار کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین