پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
علی ربیعی گفت: در صورتی که پیمانکاران معادن، بیمه‌ کارگران را رد نکرده باشند طبق بخشنامه‌‌ای که مصوب شده کارفرمای اصلی باید پیمانکار را تغییر دهد.

شعار سال: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین دقایق بامداد امروز برای دومین بار با حضور در معدن زمستان یورت درباره این حادثه گفت: این حادثه بسیار تاسف‌برانگیز است. این‌ها کارگرانی هستند که باتوجه به حقوق‌های ناچیزی که در معدن می‌گیرند با جانشان کار می‌کنند.

او با تاکید براینکه کار در معدن یکی از سخت‌ترین شغل‌هاست، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه هم کارگران از دست رفتند و هم کودکانی یتیم شدند و هم زنانی بیوه شدند و این مسئله برای ما تاسف‌انگیز است.

وزیر کار با بیان اینکه معدن جز مکان‌های پرریسک است، تصریح کرد: امروز ما تا عمق 1400 متر رفتیم و به محل حادثه رسیدیم. معتقدم ما نیاز داریم تا درباره تمام تجهیزات و ایمنی معادن‌مان تجدید‌نظر کنیم. شاید بگوییم آنچه که در کتاب آمده در این‌جا رعایت شده اما به نظرم ما نیاز به مباحث بسیار جدی‌تری در این باره داریم.

ربیعی تاکید کرد: معادن ما 40 ، 50 ساله هستند و این قابل کتمان نیست که تجهیزات آنها کهنه است و به شکلی نیست که امروز ایمنی کامل را به همراه داشته باشد. هر چند قواعدی که در استانداردهاست بیشتر آن در اینجا رعایت شده اما به عقیده من قطعا می‌توانستیم با برخی اقدامات تکمیلی فاجعه در معادن‌ را کم کنیم.

او با تاکید براینکه باید حوداث ناشی از کار در معدن‌ها را کم کنیم، توضیح داد: با آقای نعمت‌زاده درباره نوسازی همه معادن صحبت کردیم و آن را در دستور کار خودمان قرار دادیم. همچنین برای این ماجرا هم کمیته‌ای تشکیل دادیم که همه موارد را بررسی می‌کنند حتی برای اینکه این کمیته آزاد اندیشانه‌تر نظر دهد یک کارگر معدن در کنار کارشناسان ایمنی در این کمیته حضور دارد تا یک گزارش جامع بدست آید و ما آن را مبنای کار خود قرار دهیم.

وزیر کار تاکید کرد: با توجه به سختگیری‌هایی که می‌شده باز هم در پیمانکاری‌ها حق بیمه رعایت نشده و برای این موضوع نیز کمیته‌ای تشکیل دادیم و هر کسی می‌تواند با مراجعه به آن اظهارات خود را بگوید البته این کمیته مختص به این معدن نیست و در دیگر معادن اگر پیمانکاران بیمه‌ را رد نکرده باشند طبق بخشنامه‌‌ای که مصوب شده کارفرمای اصلی باید پیمانکار را تغییر دهد و معتقدم این حق باید ایفا شود و ما هم به دنبال حق بیمه کارگران هستیم.

ربیعی با اشاره به پرداختی‌های معدن «زمستان یورت» گفت: خوشبختانه معوقات سال 95 در این معدن پرداخت شده و سال‌های 93 و 94 معوقات دارند که پرداخت خواهد شد و ما به شما وعده می‌دهیم که تا پایان تحقق حقوقتان در کنار شما باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 1396، کد مطلب:486512 : www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین