پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۶
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم بخش کشاورزی با افزایش سه برابری سهم آن در اقتصاد و افزایش سه درصدی سرمایه گذاری در آن از تولید ناخالص ملی باید به هشت درصد برسد.

شعار سال: علی محمد شاعری روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان افزود: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت بر عملکرد دستگاه های مسئول در بخش کشاورزی، آب و توسعه روستایی و کمک به آنان در رفع مشکلات به استان ها سفر می کنند.

وی یادآورشد: بخش کشاورزی سهم خوبی در اقتصاد ملی و اشتغال کشور دارد و یکی از مهمترین بخش ها در تولید ناخالص ملی محسوب می شود.

شاعری اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه ظرفیت های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی پیش بینی شده است و در صورتی که مدیران از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنند، می توانند به بهره وری قابل توجهی در این حوزه دست یابند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: گله مندی ها و چالش ها برای کشور کارساز نیست و باید متناسب با ظرفیت های موجود به فکر توسعه و رشد بخش کشاورزی بود.

وی به هدفگذاری رشد هشت درصدی بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه در بخش تولید ناخالص ملی اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم کشاورزی از توسعه اقتصادی کشور پنج درصد است که در برنامه ششم 15 درصد پیش بینی شده است.

شاعری ادامه داد: در صورت تحقق افزایش سه درصدی سهم سرمایه گذاری بخش کشاورزی می توان امیدوار بود تا پایان برنامه ششم شاهد رشد هشت درصدی در این بخش باشیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق این برنامه ریزی، وزارت جهاد کشاورزی موظف به افزایش 30 میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی و ایجاد 500 هزار فرصت شغلی جدید در این حوزه شده است.

وی تاکید کرد: بنا شده است وزارت نیرو برای تمام چاه های مجاز کنتور هوشمند نصب و تمام چاه های غیر مجاز را تاپایان برنامه ششم مسدود کند.

شاعری خواستار اصلاح شبکه فرسوده توزیع آب شرب شهری در تمام شهرهای کشور شد و اضافه کرد: باید در کنار اصلاح نحوه مصرف منابع آب در بخش کشاورزی، وزارت نیرو هم زمینه های هدر رفت آب را برطرف کند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید منابع ملی را در بخش های مختلف آب، برق و انرژی نامتناهی تصور کرد، گفت: باید از سیستم های هوشمند در تمام این بخش ها بهره گرفت تا بتوان به این طریق بهره وری را به حداکثری میزان خود رساند و از هدر رفت آن جلوگیری کرد.

وی ابراز کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که بتوان میزان مصرف آب در بخش کشاورزی را از 90 به 65 میلیارد متر مکعب کاهش داد.

شاعری خواستار توسعه کشت گلخانه ای در سطح کشاورزی شد و آن را زمینه ساز افزایش 10 برابری تولید با صرفه جویی 90 درصدی در منابع آبی برشمرد.

رییس کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی مدیریت نادرست بازار و عرضه محصولات کشاورزی را یکی از مشکلات این بخش خواند و گفت: هم اکنون ایران رتبه 18 تولید انواع محصولات کشاورزی در سطح جهان را دارد اما جایگاه آن در صادرات محصولات این بخش 197 است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 54759، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین