پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت:اجمالا بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته‌اند.

شعار سال: سخنگوی دستگاه قضا در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم مانند همیشه مردم عزیز ما و همه طرفداران نظام و کشور با شور و حال ویژه‌ای پای صندوق های رای حاضر شوند و رای خودرا به صندوق بیندازند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا گزارشی از تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضا واصل شده است، گفت: متاسفانه گزارشات متعددی به قوه قضائیه در رابطه با تخلفات برخی از مجریان، مسئولین و مدیران دولتی که حق ورود به مسائل انتخاباتی را نداشته‌اند، واصل شده است. همچنین برخی ستادهای انتخاباتی، نامزدها و افراد دیگر از مسئولین ذیربط تخلفاتی داشته‌اند که مواردی که مجرمانه است به دادگستری‌ها اعلام شده و مشغول رسیدگی هستند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اجمالا بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته‌اند.

وی افزود: پرونده آن‌ها به محاکم و دادگستری ارجاع شده و در حال رسیدگی است همچنین از بعضی از ستادها هم گزارشاتی واصل شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات عدد تخلف دهیاران بسیار بالاست که بر خلاف قانون تخلفاتی داشته‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: مدیران اجرایی و دولتی و کسانی که به نحوی وابسته به دستگاه‌های حکومتی هستند مراقب باشند بیش از حد متعارف حرکتی نداشته باشند. روز انتخابات تمام می‌شود و بعد گرفتاری‌ها می‌ماند و فردا این‌ها هستند که تخلف کرده‌اند. اگر می‌خواهند ریسک کنند و خلاف قانون عمل نمایند به فکر خانوادههایشان باشند و فردا دیگر توقع و انتظاری نداشته باشند؛ چراکه قوه قضائیه مصمم است با هر تخلفی از هر رده‌ای اعم از استاندار، فرماندار، دهیار و... برخورد کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تخلفات انتخاباتی بیشتر مربوط به کدام استان‌ها بوده است، گفت: در مورد مسائل انتخابات ریاست جمهوری، تقریبا کم و بیش استان‌های بزرگ درگیر بوده‌اند و در مورد بحث شوراها تقریبا به صورت پراکنده در خیلی از استان‌ها تخلفاتی بوده است. مهم این نیست که کدام یک از استان‌ها تخلفاتشان کم یا زیاد بوده، مهم این است که شاهد این تخلفات خلاف قانون نباشیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برگزاری تجمع و راه اندازی کارناوال در فضای باز ممنوع است، پیش بینی قانون برای متخلفان چیست، تصریح کرد: تمام مواردی که نامزدها و ستادها و طرفداران آن‌ها باید رعایت کنند و مواردی که مجاز به انجام هستند در قانون انتخابات پیش بینی شده است و موارد نیز توسط وزارت کشور و شورای نگهبان ابلاغ شده است؛ بنابراین کسی نیست که بگوید اطلاع نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای یادآور شد: بر اساس قانون و دستورالعمل‌های مراجع ذیصلاح به ویژه شورای نگهبان و وزارت کشور، موارد ابلاغ شده و باید رعایت شود و چنانچه غیر از این باشد طبیعی است که برخورد می‌شود و اگر مواردی موجب سلب آرامش مردم و اخلال در نظم عمومی باشد با شدت بیشتری برخورد می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در این زمینه افرادی احضار یا بازداشت شده‌اند، گفت: افرادی که بازداشت شده‌اند را به خاطر ندارم؛ مگر 2 موردی که یکی از ستادهای انتخاباتی برای اینکه اسناد و مدارکی علیه رقیب خود به دست بیاورد از بعضی از افراد خواسته بود از سازمان خود اسنادی را سرقت کنند و در اختیار آن‌ها قرار دهند که در این زمینه برخی افراد دستگیر و بازداشت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد احضار افراد متخلف، چه کسانی که دست اندرکاران اجرای انتخابات هستند و چه افراد دیگر، برخی احضار شدند و از بُعد پیشگیری از وقوع جرم از ان‌ها تحقیق شد و تذکرات لازم به آن‌ها داده شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شیرازه، تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1396، کد مطلب: ۱۰۹۸۶۹:www. shiraze. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین