پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
رئیس انجمن علمی مامایی ایران بر افزایش مرخصی مردان در زمان تولد فرزندشان تأکید کرد و گفت: پدری که نخستین فرزندش به دنیا می‌آید، به ۱۰ روز مرخصی با حقوق نیاز دارد.
شعارسال: ناهید خداکرمی، درباره کاهش 11روزه مرخصی مردان در زمان تولد فرزندشان اظهار داشت: مقوله بارداری فقط و صرفاً مربوط به یک زن نیست زیرا پدر خانواده نیز به‌تبع دچار پیچیدگی‌ها و مسائل و حواشی بارداری همسرش می‌شود، بنابراین در علم پزشکی مؤلفه بارداری را یک مقوله مشترک بین زن و مرد عنوان می‌کنند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران ادامه داد: به هر حال وقتی یک فرزند به دنیا می‌آید فشارهای اقتصادی، اجتماعی و مباحث دیگر آن را هم زن و هم مرد خانواده حس می‌کنند، بنابراین زمان فراغت بیشتر مرد در زمان زایمان همسرش بسیار اهمیت دارد تا مرد خانواده در این مواقع کنار همسر و فرزندش باشد.

خداکرمی با بیان اینکه در کشورهای دیگر نیز به مرخصی مردان در زمان تولد فرزندشان بسیار اهمیت می‌دهند، گفت: پیشنهاد می‌شود حداقل مردانی که فرزند نخست‌شان به دنیا می‌آید حداقل از 10 روز مرخصی بهره‌مند شوند، زیرا تجربه پدر و مادر در تولد فرزند اول زیاد نیست.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با اشاره به اینکه البته ارتقای مؤلفه‌های اقتصادی از جمله شغل پایدار و مناسب از دغدغه مرخصی مسلماً بیشتر اولویت دارد، افزود: البته با وجود اینکه هنوز هم در کشور ما فرهنگ کمک کردن اعضای دیگر خانواده به‌مانند مادر و خواهر به زنی که تازه فرزند به دنیا آورده است؛ پایدار است ولی هیچ کسی جای مرد و پدر فرزند تازه متولد شده را در مباحث حمایت‌های روحی و روانی پُر نمی‌کند.

مرخصی تشویقی مردان در زمان تولد فرزند 11 روز کاهش یافت

به گزارش تسنیم، در اسفند سال 95؛ مصوبه‌ای در مجلس به تصویب رسید که به‌زعم کارشناسان امر، بسیار حیرت‌آور و تأسف‌بار بود، ولی متأسفانه با مصادف شدن ایام نوروز و همچنین در ادامه آن نزدیک شدن به انتخابات، گرد فراموشی و بی‌اهمیتی به این مصوبه عجیب پاشیده شد؛ و آن مصوبه چیزی نبود جز کاهش مرخصی برای مردان در زمان تولد فرزندانشان، به‌طوری که به‌گفته فرشته روح‌افزا ــ معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده قرار بود مرخصی مردان در زمان تولد فرزند دو هفته تعیین شود ولی در اقدامی غیرکارشناسی به سه روز کاهش یافت!

در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (چهارشنبه 11 اسفند 95) در جریان بررسی مواد ارجاعی برنامه ششم توسعه از سوی شورای نگهبان، از مجموع 200 نماینده حاضر، با 113 رأی موافق،‌ 48 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع بند (ب) ماده 118 این لایحه را تصویب کردند.

طبق بند (ب) ماده 118 لایحه برنامه ششم توسعه، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه ششم، کلیه مردان شاغل در قوای 3گانه، بخش‌های دولتی و عمومی غیردولتی که صاحب فرزند می‌شوند از 3 روز مرخصی تشویقی برخوردار می‌گردند.

طبق برنامه پنجم توسعه که هم‌اکنون نیز در حال اجراست، مرخصی تشویقی برای مردانی که صاحب فرزند می‌شوند 14 روز بوده که طبق قانون برنامه ششم به 3 روز کاهش یافت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 2 خرداد 96، کدمطلب: 1416876، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
10 روز خیلی کمه که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین