پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث پاویون در فرودگاه بیرجند نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است گفت: سال گذشته یک میلیارد تومان موافقت نامه مبادله شده که از این میزان ۱۵۰ میلیون تومان تاکنون اختصاص یافته است.

شعار سالهادی سلامی با اشاره به ساختمان پاویون یا تشریفات دولت اظهار داشت: همانگونه که بسیاری از فرودگاه‌های کشور از این پاویون برخوردار‌‌ است فرودگاه بیرجند نیز نیازمند این پاویون است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین این پاویون‌ها قوانین و مسائل امنیتی، پذیرایی و تشریفات خاص خود را در بردارد که برای استان و مردم استان منافع بسیار زیادی دارد.

سلامی تصریح کرد: بیشتر توقف وزراء، معاونان وزراء و سایر مسئولان در زمان تردد در این پاویون‌ها است و این پاویون‌ها دارای سالن جلسات، فضای مذاکرات است و می‌تواند کمک کند تا برخی مذاکرات و توافقات در لحظات آخر و لحظه ورود صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نخستین برداشت و تصویری که از یک منطقه در شخص به وجود می‌آید تأثیر زیادی در نظر او دارد خاطرنشان کرد: زمانی که یک استان از وجود یک پاویون در فرودگاه برخوردار نباشد میزان مطالبات نیز به همین میزان کاهش می‌‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: اما زمانی که یک فرودگاه از وجود یک پاویون مناسب بهره مند باشد تصور این است که مسئولان و مردم آن استان نیز دیدگاه بلندی دارد که این روند به نفع استان است.

سلامی با بیان اینکه ساخت این پاویون بیشتر برای توسعه استان است اظهار داشت: از لحاظ امنیتی مسائل زیادی گریبانگیر نیروهای امنیتی فرودگاه استان است که با احداث پاویون این فشار کمتر می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: پاویون مکان خوبی برای برگزاری کنفرانس‌ها و مذاکرات آخر وقت و گرفتن برخی توافقها است.

وی با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای احداث این پاویون از سوی استانداری‌ها پرداخت و فرودگاه‌ها تنها زمین را در اختیار قرار می‌دهد گفت: در فرودگاه بیرجند احداث این پاویون از طریق اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکار واگذار شده است.

سلامی اعتبار مورد نیاز برای احداث این پاویون را 2 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سال گذشته یک میلیارد تومان موافقت نامه مبادله شد که از این میزان 150 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد و رایزنی‌های زیادی در حال انجام است تا اعتبار بیشتری اختصاص یابد.

وی افزود: امید است با افزایش پروازها و افزایش فضاهای سالنی فرودگاه بیرجند روند خدماترسانی به مردم شریف منطقه سرعت بیشتری بگیرد.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و‌شهرسازی استان خراسان جنوبی نیز گفت: اداره کل فرودگاه‌های کشور، دوهزار مترمربع زمین در فرودگاه بیرجند برای احداث ساختمان تشریفات رسمی، تحویل اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی داد.

شهاب‌الدین سپهری بیان کرد: برای احداث این مجموعه مناقصه انجام و پیمانکار مشخص شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 150 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی پرداخت شده افزود: ساختمان تشریفات رسمی فرودگاه بیرجند قرار است با 600 مترمربع زیربنا در دو فاز احداث شود.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: در صورت تامین اعتبار ساختمان تشریفات رسمی فرودگاه بیرجند در نیمه دوم سال 97 به بهره‌برداری می رسد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 15 خرداد 96، کدمطلب:1427508، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین