پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از خریداری دستگاه‌های ناوبری (vor) برای فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: این دستگاه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان خریداری شده است.

شعار سال : هادی سلامی در بیرجند در مورد پروازهای اخیر فرودگاه بین‌المللی بیرجند، اظهار داشت: این فرودگاه تاکنون هیچ کاهشی در پروازهای خود نداشته است.

وی افزود: افزایش ناوگان هوایی هر استان یک مسئله کشوری است به طوری که خریداری این ناوگان باید در تصمیمات کلان کشور به تصویب برسد که خراسان جنوبی نیز از این امر مستثنی نیست.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ایران 150 هواپیما دارد، ادامه داد: این تعداد هواپیما کفاف پروازهای کشور را نمی‌کند و با ظرفیتی که در ایران وجود دارد این ناوگان باید به 500 مورد برسد.

*پیگیری افزایش دو مسیر پروازی از فرودگاه‌های خراسان جنوبی

سلامی با بیان اینکه ناوگان هوایی کشور تا پنج سال آینده باید به هزار هواپیما افزایش پیدا کند تا بتواند جوابگوی مسافران باشد، افزود: در حال حاضر بنا به موضوعات گردشگری، تجاری و صنعتی، دو مسیر مطالعاتی دبی و استانبول در برنامه افزایش مسیرهای پروازی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پروازهای تأخیری در خراسان جنوبی بسیار کم بوده است، اذعان داشت: متوسط تأخیر پروازها از ابتدای سال تاکنون 20 دقیقه بوده که این تأخیرات به عوامل متعددی مانند ابعاد انسانی، مسائل جذب و هواشناسی مربوط است که اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: به طور متوسط ناوگان هوایی خراسان جنوبی در هفته بین یک‌هزار و 300 تا یک‌هزار و 500 مسافر جابه‌‌جا می‌کند.

*باند فرودگاه بیرجند مانند فرودگاه‌های مشهد و تهران است

سلامی با بیان اینکه باند فرودگاه بیرجند هم‌پای فرودگاه مشهد، مهرآباد تهران و اصفهان است، تصریح کرد: این فرودگاه دارای باند بسیار خوبی به طول چهار کیلومتر و عرض 60 متر است که کفاف همه پروازهای داخلی و خارجی را می‌دهد.

سلامی با اشاره به نصب چراغ باند در فرودگاه، گفت: همچنین چراغ‌های هدایت‌کننده در دو سر باند فرودگاه بیرجند تعبیه شده که ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ناوبری (vor) که به خلبان زاویه فرودگاه اعلام می‌کند، با اعتبار 3 میلیارد تومان خریداری شده است، افزود: این دستگاه برای تقویت پروازها در شرایط آب‌وهوایی مختلف و برای بالا بردن ایمنی انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه DME که فاصله خلبان را با باند اعلام می‌کند در سال‌های اخیر خریداری و نصب شده است.

*قرار گرفتن فرودگاه بیرجند در رده فرودگاه‌های بزرگ با تجهیز به دستگاه فرود اتوماتیک

سلامی با بیان اینکه فرودگاه بیرجند تنها یک دستگاه نسبت به فرودگاه‌های بزرگ کشور کم دارد، ادامه داد: در حال حاضر دستگاه فرود اتوماتیک، در فرودگاه بیرجند موجود نیست که پیش‌بینی می‌شود با خریداری این دستگاه در سال آینده، فرودگاه بیرجند نیز در رده فرودگاه‌های بزرگ کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرودگاه بیرجند مجهز به پاویون دولتی نیست، گفت: این قسمت، مکان تشریفات و ویژه پذیرایی از مسئولان کشوری است و با تجهیز فرودگاه به این قسمت، می‌توان از مسئولان کشوری در خور شأن استقبال کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر : 13 آذر 1394 کد مطلب : 13940910000599 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین