پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
چهاردهمین پایگاه چند منظوره بحران به همراه 20 پروژه شهری دیگر در منطقه 12 مشهد با حضور مسؤولان استانی، شهری و شماری از شهروندان به بهره برداری رسید.
شعارسال: شهردار مشهد در این مراسم با بیان اینکه تا پایان سال، آیین‌های بهره‌برداری متعدد دیگری از پروژه‌های شهری در سطح شهر مشهد برگزار خواهد شد؛ اظهار داشت: همین چند ماه پیش شاهد افتتاح اولین پارک مینیاتوری کشور در منطقه الهیه مشهد بودیم و اینک با افتتاح چهاردهمین پایگاه چند منظوره بحران و 20 پروژه شهری دیگر در منطقه 12 با بیش از 252 میلیارد ریال اعتبار، توانستیم بر شرایط دشوار رکود کشور و فضای بی‌اعتماد به مدیریت شهری در این شهر که از گذشته به یادگار مانده بود، غلبه نماییم، به عبارتی مدیریت شهری توانست به صورت خردمندانه از خزان رکود و بی‌اعتمادی عبور نماید.

سید صولت مرتضوی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تأکید کرد: در این دوره از مدیریت شهرداری؛ نه تنها هیچ پروژه برزمین مانده مطابق با برنامه‌های ابلاغی در شهرداری وجود ندارد، بلکه برخی از پروژه‌های شهری نیز زودتر از موعد افتتاح شده است و بر این اساس مدعی هستیم خدمات ما از تمام دوره‌های پیشین شهرداری برتر است.

وی یاد آور شد: این خدمات درخشان به صورت متوازن و متعادل با رویکرد جهادی در حوزه حمل و نقل، پارکینگ سازی، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری اعم از تاکسی و اتوبوس فرسوده، نظارت تصویری، ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث رانندگی، حوزه‌های فنی و عمرانی، حفاری‌ها، ساخت ایستگاه، خطوط قطار شهری، افزایش فضای سبز، تقویت، تجهیز و احداث ایستگاه‌های آتش نشانی و... تحقق یافته است که قابل مقایسه با عملکرد مدیران گذشته شهری نیست. به عنوان مثال تا پایان سال به رکورد 14 مترمربع سرانه فضای سبز دست خواهیم یافت که بی‌نظیر است.

وی با اشاره به تمجید سایر مسؤولان شهری کشور از عملکرد مدیریت شهری مشهد افزود: تبدیل حاشیه شهر به متن، ارتقای سرانه فضای سبز، نظافت سطح شهر، جمع آوری زباله و پسماند موجب شد اینک مشهد گل سرسبد شهرهای ایران قلمداد شود تا بدان جا که حتی منتقدان نیز در مقام تحسین و تمجید برآمدند. دسترسی به این مقام در حالی صورت پذیرفت که هیچ گلایه و شکایتی از تحریم‌ها و کمبود درآمد و منابع مالی نداشتیم.

مرتضوی در ادامه با اشاره به آلودگی چند روز گذشته مشهد از سازمان استاندارد انتقاد کرد و گفت : بنا بر اذعان کارشناسان مهم‌ترین عنصر آلوده کننده در کشور خودروهای بی‌کیفیت و معضل سوخت غیراستاندارد است که به آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی در کلان شهرها منجر شده است.

وی ضمن حمایت از تولیدات ملی و داخلی افزود: تا وقتی بر عملکرد خودروسازان نظارت نباشد؛ شاهد یکه تازی آلاینده‌ها خواهیم بود. ارتقای سطح سوخت به یورو 4 و 5 و گنجاندن آن در سبد اقتصادی و به کارگیری انواع سوخت پاک می‌تواند راهگشا باشد. البته بخشی از آلودگی صوتی از کریدور پروازی فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی نژاد نشأت می‌گیرد که با بیش از 270 پرواز روزانه گرچه درآمدزایی بیش از 100 میلیارد تومانی نصیب شهر نموده، اما مشکلاتی را برای شهروندان فراهم آورده است. در عین حال به دفعات برای انتقال فرودگاه یا احداث باند جدید بدون نیاز به منابع مالی و با استفاده از درآمدهای فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌ایم.

* نهادینه کردن پدافند غیرعامل در مشهد

نایب رئیس کمیسیون امورفنی، عمران و طرح ریزی شورای شهر مشهد نیز در این مراسم با بیان این مطلب که کلان شهرها باید آمادگی لازم برای رویارویی با بحران‌ها را داشته باشند؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه روی خط زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه قرار داریم، بنابراین باید آمادگی مطلوب و جدی در مدیریت بحران شهری داشته باشیم و بر این اساس تلاش شده پدافند غیرعامل را نهادینه کنیم.

محمود هراتی با اظهار امیدواری که سوله‌های بحران کاربرد حوادث غیرمترقبه نداشته و تنها در امور ورزشی و فرهنگی کارآمد باشند، یادآور شد: احداث سوله‌های بحران یکی از ابزارهای آمادگی و مدیریت حوادث غیرمترقبه و بحران است که بخوبی در مشهد به آن پرداخته شده است.

*احداث سومین سوله بحران در منطقه توس

مدیر ساماندهی بحران‌های شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم از احداث سومین سوله بحران منطقه 12 در ناحیه 3 (توس) خبر داد و گفت: بدین منظور زمینی در نظر گرفته و بودجه آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

امیر عزیزی در تشریح ویژگی‌های سوله‌های بحران جدید یادآور شد: سامانه مدرن سرمایش و گرمایش در سوله‌های جدید به کارگیری شده است.

وی در ادامه از راه اندازی خانه دوام ثامن در مشهد مقدس خبر داد و اظهار کرد: سه هزار نفر از مناطق مختلف شهری مشهد در این خانه‌ها ثبت نام و در دوره‌های آموزشی با مشارکت میراث فرهنگی و هلال احمر شرکت کرده‌اند که برای آنان کارت شهروندی دوام ثامن صادر شده است. این گروه در حوادث غیرمترقبه و بحرانی تا پیش از رسیدن گروه‌های امدادی به امداد و نجات شهروندان خواهند پرداخت.

* افتتاح دومین سوله بحران و سالن ورزشی در منطقه 12

شهردار منطقه 12 مشهد نیز با طرح ویژگی‌های این منطقه خاطرنشان کرد: این منطقه از دو ناحیه متصل و یک ناحیه منفصل(توس) و جمعاً با 5600 هکتار برخوردار است.

حسنعلی رجب زاده افزود: دومین سوله بحران و سالن ورزشی این منطقه به نام شهید نیکنام با تخصیص اعتبار 23 میلیارد ریال در 3000 مترمربع مساحت و 1260 مترمربع زیربنا به همراه 20 پروژه شهری دیگر در زمینه‌های فرهنگی، ترافیک، فضای سبز و فنی و عمران امروز(دیروز) اقتتاح شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین، تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1395، کدخبر: 461313، www.qudsonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
مثلا با انتقال، می خوان فرودگاه رو کجای شهر ببرن؟ فعلا جای فرودگاه خوبه و زیر ساخت زیادی هم براش هزینه شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین