پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
بااینکه تعویض خودروهای فرسوده عمری بیش از یک دهه دارد ولی به نظر می‌رسد در استان خوزستان این مهم خیلی جدی گرفته نمی‌شود و شهروندان همچنان شاهد حضور خودروهای با عمر بیش از یک دهه! و فرسوده هستند.

شعارسال: پرداختن به موضوع فرسودگی تاکسی‌های خوزستان امر تازه‌ای نیست، موضوعی که در طول سالیان گذشته موردتوجه مسئولان قرارگرفته اما همچنان معضل آن در خوزستان پابرجاست.

بااینکه تعویض خودروهای فرسوده عمری بیش از یک دهه دارد ولی به نظر می‌رسد در استان خوزستان این مهم خیلی جدی گرفته نمی‌شود و شهروندان همچنان شاهد حضور خودروهای با عمر بیش از یک دهه! و فرسوده هستند.

پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان اظهار کرد:‌ در خوزستان 11 هزار و 324 دستگاه تاکسی زرد وجود دارد که 5 هزار و 480 دستگاه آن یعنی 48 درصد کل تاکسی‌های زرد استان فرسوده‌اند و همچنین تاکسی‌های استان دارای میانگین عمر 11 سال هستند.

پیمان کاظمی نژاد ادامه داد: استاندارد عمر تاکسی‌های زرد در کشور زیر 10 سال است و درمجموع به 5 هزار و 92 دستگاه خودروی زرد در استان نیاز داریم.

کاظمی نژاد خاطرنشان کرد:‌ یک هزار و 100 دستگاه اتوبوس وجود دارد که تنها 612 دستگاه آن فعال هستند. همچنین 802 دستگاه معادل 73 درصد کل اتوبوس‌های کل استان فرسوده هستند و در استان یک هزار و 105 دستگاه اتوبوس کمبود داریم.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان بابیان اینکه میانگین عمر اتوبوس‌های استان سه سال بیشتر از شاخص و استاندارد کشوری است، عنوان کرد:‌ این امر نشانگر وضعیت نامناسب ما نسبت به کشور و فرسوده بودن اتوبوس‌های استان است.

بی‌شک امروزه نقشی که تاکسی‌ها در پیشبرد اهداف اقتصادی به‌ویژه در بخش گردشگری و همچنین اهداف رفاهی و سلامتی ایفا می‌کنند، غیرقابل‌چشم‌پوشی است و نقش‌آفرینی در چنین عرصه‌ای با تاکسی‌های بالای 11 سال غیرممکن خواهد بود.

باید توجه داشت که تردد تاکسی‌های باکیفیت با کمترین میزان آلایندگی زیست‌محیطی در شهرهای استان از انتظارات به‌حق شهروندان است انتظاراتی که البته باوجود صنایع آلاینده، ریزگردها و باران‌های اسیدی خیلی حیاتی به نظر می‌رسد.

درصد بالایی از حمل‌ونقل روزانه مردم شهرها و کلان‌شهرها و به‌وسیله تاکسی صورت می‌گیرد، اما وجود تاکسی‌های فرسوده نه‌تنها زمینه‌ساز نازیبا جلوه دادن فضای شهری شده بلکه از سوی دیگر افزایش آلودگی هوا را به دنبال داشته که زنگ خطری جدی برای تمامی مسئولان است تا در حل مشکل فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه تاکسی‌های فرسوده سطح شهر با دقت نظر بیشتری بنگرند.

بر همین اساس یکی از مهم‌ترین اهداف آزاد شدن تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان کمک به ناوگان عمومی درون‌شهری و برون‌شهری بود اما متأسفانه از این ظرفیت استفاده چندانی نشد و هم در مسیرهای درون‌شهری و هم در مسیرهای برون‌شهری شاهد استفاده خوبی از این ظرفیت نبوده‌ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رهیاب، تاریخ انتشار: 20آبان1395، کدخبر: 119781: www.rahyabnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
سلام بر نمایندگی های ایران خودرو و سایپای استان. سلام بر دلال های تقویت کننده و دامن زننده به جریان فرسودگی. سلام بر قلب پاک مردم و ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین