پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
دانشمندان در یک شرکت بیوتکنولوژی در فیلادلفیا می گویند که در حال توسعه یک راه حل برای برگرداندن زندگی به مغز مرده هستند.

شعار سال:دانشمندان در یک شرکت بیوتکنولوژی در فیلادلفیا می گویند که در حال توسعه یک راه حل برای برگرداندن زندگی به مغز مرده هستند. در این آزمایش سلول های بنیادی به سلول های نخاعی مرده تزریق شدند و پس از انجام روش‌های درمانی چند روزه این سلول ها علائم حیاتی خود را بازیافتند. دانشمندان امیدوارند از همین روش بتوانند برای برگرداندن علائم حیاتی به مغز مرده استفاده کنند که علی‌رغم نتایج امیدوار کننده اولیه هنوز سؤالات اساسی در خصوص این آزمایش وجود دارد.

بر اساس گزارش گلوبال نیوز ، قرار بود اولین آزمایش بالینی این پژوهش سال گذشته بر روی بیست بیمار مرگ مغزی شده در کشور هند انجام شود اما از این کار توسط شورای عالی پژوهش‌های پزشکی این کشور ممانعت شد.

برنارد دیکنز، استاد اخلاق دانشگاه تورنتو می‌گوید: احیای مغز به‌شدت از بعد اخلاق پزشکی مورد بحث است و انجام این آزمایش نیاز به رضایت و چارچوب‌های اخلاقی و قانونی دارد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری الف، تاریخ انتشار:18 خرداد 1396، کد خبر: 480642، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
جالب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین