پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: تعداد کودکان کار سال گذشته ۳۴۹ نفر و در سال قبل از آن ۱۵۷ نفر بود که افزایش ۱۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

شعار سال: مرضیه فرشاد، اظهارداشت: در سال 94 تعداد کودکان کار شامل 128 پسر و 28 دختر بود و این تعداد پارسال به 305 پسر و44 دختر رسید.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد دختران کار حساسیت بیشتری ایجاد می‌کند، افزود: در سال 94، 38 درصد کودکان کار ایرانی و 62 درصد اتباع خارجی بودند، اما پارسال، 39 درصد این کودکان ایرانی و 61 درصد اتباع خارجی بودند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان با ابراز نگرانی از افزایش آمار کودکان کار ایرانی، خاطرنشان کرد: مردم ایران نسبت به کودکان ترحم دارند و وقتی کودکی را در حال کار و دستفروشی می‌بینند تحت تاثیر قرار گرفته و به آنها کمک می‌کنند و همین دلیلی بر افزایش تعداد کودکان کار ایرانی است.

وی گفت: کار کردن کودکان علل مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به فقر فرهنگی و فقر مالی خانواده‌ها و در برخی موارد بیماری پدر و مادر اشاره کرد که کودکان را مجبور به کار کردن می‌کند.

فرشاد با بیان اینکه باید به خانواده‌های این کودکان توجه بیشتری کرد، اضافه کرد: ما در راستای فعالیت‌های سازمان بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد توصیه می‌کنیم که فعالیت‌ها خانواده محور باشد، چون بسیاری از کودکان به علت مشکلاتی که در خانواده‌ها دارند دست به کار در خیابان‌ها می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه کودکان کار توسط شهرداری به بهزیستی ارجاع داده می‌شوند و ما نیز این کودکان را در مرکز کودکان خیابانی ساماندهی و پذیرش می‌کنیم، افزود: خانواده‌های این کودکان شناسایی می‌شوند و در صورتی‌که صلاحیت نگهداری آنان را داشته باشند به کانون خانواده‌ها بازگردانده و کودکان بدسرپرست هم به مراکز شبه خانواده منتقل می‌شوند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان همچنین گفت: در صورتی که خانواده‌ها صلاحیت داشته اما با مشکلاتی در نگهداری از فرزندانشان مواجه باشند مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1396، کدخبر: 1430639، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین