پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
رییس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: دخترانی را که در خانواده‌های بدسرپرست و خانه‌های تیمی زندگی می‌کنند یا والدینی دارند که آنها را به باندهای مختلف می‌دهند، شناسایی و پس از در خانه‌های سلامت نگهداری می‌کنیم.

شعار سال: فرانک ایمانی، رییس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص وضعیت کودکان کار و خیابان گفت: نمی‌توان به طور دقیق آمار کودکان خیابانی را اعلام کرد. متاسفانه به دلیل عدم وجود همکاری بین سازمان‌های مرتبط در حال حاضر تنها یک سوم کودکان کار تحت نظر سازمان بهزیستی قرار دارند.

رییس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: در طول سال کودکان کار به NGOها و همچنین دیگر مراکز تحت نظر بهزیستی مراجعه می‌کنند و به صورت مقطعی و چرخشی آموزش‌هایی می‌بینند. آمارهای مراجعه به این مراکز نشان می‌دهد که در سال گذشته در مجموع ۲۶۰۰ کودک کار به مراکز ما مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به رفتارهایی که با این کودکان می‌شود و همچنین اعتراض مردم به حضور این طیف در خیابان‌ها گفت: ما نمی‌توانیم این کودکان را در اتاق‌های در بسته نگهداری کنیم و راه ورود آنها به جامعه را ببندیم. در مورد چگونگی رفتار با این کودکان باید بگوییم که در کمال صمیمیت و مهربانی با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم و نمی‌خواهیم که آنها را از سطح خیابان‌ها جمع آوری کنیم، زیرا این کار نمی‌تواند راه حل مناسبی باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این کودکان و نوجوانان شب‌ها به محل استراحتی می‌روند که تا حدودی امن است، گفت: در سال گذشته تنها ۲۰۰ نفر از این کودکان به عنوان فرزندان بهزیستی به دلیل امنیت نداشتن در محل زندگی به مراکز نگهداری معرفی شدند.

ایمانی در مورد طرح‌هایی که بهزیستی برای دختران بد سرپرست در دستور کار قرار داده‌است؛ عنوان کرد: ما برای دخترانی که به عنوان کودکان کار در جامعه حضور دارند؛ برنامه‌های آموزشی و سازنده‌ای داریم، زیرا این نفرات هنوز به معنای واقعی آسیب ندیده‌اند و می‌توان از بروز مشکلات برای بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

وی گفت: دخترانی را که در خانواده‌های بدسرپرست و خانه‌های تیمی زندگی می‌کنند یا والدینی دارند که آنها را به باندهای مختلف می‌دهند، شناسایی و پس از در خانه‌های سلامت نگهداری می‌کنیم.

رئیس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد دختران آسیب‌دیده ادامه داد: این دختران را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول افرادی که دچار بیماری هستند و خودشان تمایل دارند که به روال عادی زندگی بازگردند، در این نوع ما تلاش می‌کنیم با در اختیار گذاشتن لوازم مانند کاندوم، سرنگ و ... از آنها و افرادی که با آنها در ارتباط هستند مراقبت کنیم.

دسته دوم هم دخترانی هستند که میلی به بهبود و ترک اعتیاد و معالجه بیماری ندارند که ما خدمات رایگان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. همچنین ما به اشخاصی که‌HIV مثبت دارند نیز خدمات رسانی می‌کنیم که وضعیت بسیاری از آنها نسبت به گذشته بهبود یافته است.

ایمانی در پایان به طرح خدمات‌رسانی‌ به کودکان ایدزی اشاره کرد و گفت: حدود ۳ سال پیش تفاهم نامه‌ داخلی را با حوزه پیشگیری و همچنین مراجع بین‌المللی تنظیم کردیم. تقریبا از دو سال گذشته به همه کودکان خیابانی که به مراکز ما مراجعه کردند، آموزش پیشگیری از ایدز داده شده است. همچنین از این کودکان آزمایش گرفته شده است تا در صورت ابتلا به این بیماری مراحل درمان و پیشگیری انجام شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396، کد مطلب: ۳۱۸۳۳۰: www. fararu.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
رویکرد این خانه ها صرفا مسکن است نه بیشتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین