پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کودکان کار برایشان تابستان و زمستان ندارد، فقط کار می کنند و وقتی تابستان از راه می رسد فرصت بیشتر برای کار کردن دارند و اوقات فراغت تابستان این کودکان با کار کردن بیشتر سپری می شود.

شعار سال: مدارس چند روزی است که تعطیل شده، امتحانات دانش آموزان به اتمام رسیده و بسیاری از دانش آموزان با شور و نشاط خاصی در حال بازی کردن و برنامه ریزی برای فصل تابستان خود هستند.

رسیدن فصل تابستان برای بسیاری از دانش آموزان حال و هوای خاصی دارد به طوری که برای رسیدن این ایام لحظه شماری می کنند تا در کنار سایر دوستان خود در کلاسهای تابستانی ورزشی، شنا، آموزشی و تفریحی شرکت کنند و بعد از سه ماه تعطیلی با شور و نشاط دوباره راهی مدارس شوند.


این در حالیست که وقتی تابستان از راه می رسد کودکان کار هنوز کیف و کتاب را زمین نگذاشته باید راهی بازار کار شوند، انگار کار کردن این کودکان در فصل تابستان مضاعف می شود چرا که دیگر دغدغه درس و مدرسه را ندارند.

این کودکان نان آوران کوچکی هستند که گویا تابستان برایشان زحمت بیشتری دارد و فصل تعطیلات را با کار مضاعف به اتمام می رسانند تا بتوانند با کار بیشتر درآمد بیشتری کسب کنند.


این کودکان در فصل تابستان به جای بازی با توپ و هم سن و سالان خود و حضور در کلاس های تابستانی، مدام به این فکر هستند که کجا کار کنند که بتوانند درآمد بیشتری را به دست آورند و بتوانند خانواده خود را خوشحال کنند.

این روزها در گوشه و کنار شهر کودکانی را می بینیم که چند بسته دستمال کاغذی، آدامس، باطری، شکلات در دست دارند و یا در گوشه ای از پیاده روها آرام نشسته اند تا بتوانند با دستفروشی و یا واکس زدن کفش ها هزینه های مورد نیاز را کسب کنند.

به راستی سهم این کودکان کار از زندگی جیست؟

این کودکان تابستان و زمستان، پاییز و بهار کار می کنند و گذر فصل ها برایشان معنایی ندارد و این کودکان آرام و بی صدا در این همه هیاهوی شهر به فکر کسب روزی هستند.

"اسماعیل" یکی از کودکان کار است که بروجرد در کنار یکی از خیابان ها بساطی را پهن کرده  گفت: کار ما فقط کار کردن است فرقی ندارد تابستان یا زمستان البته الان که فصل تابستان است فرصت بیشتری برای کار کردن داریم.


وی اضافه کرد: امسال قراره به کلاس چهارم بروم و سه ماه وقت دارم که بیشتر برای خانواده تلاش کنم.

اسمایل از مشکلات زندگی اش گفت که پدرش چند سال پیش بر اثر بیماری فوت کرده و مادرش هم توان زیادی برای کار ندارد و اسماعیل حالا نان آور خانواده شده و با لبخندی می گفت بزرگترین آرزویم این است که بتوان خانواده ام را خوشحال کنم.

این نان آور کوچک می گفت کار کردن را دوست دارم اما گاهی در کنار کار کردن به بازی کردن با دوستان و هم سن و سالان هم فکر می کنم ولی فرصتی برای بازی ندارم.

در ادامه "کرم رضا پیردایه" رئیس بهزیستی بروجرد گفت: فصل تابستان که از راه می رسد تعداد کودکان کار بیشتر می شود و اداره بهزیستی کودکان کار بی سرپرست و بدسرپرست را می تواند ساماندهی کند اما کودکانی که از طرف خانواده وارد بازار کار می شوند را نمی توان کاری کرد.

وی اضافه کرد: در مرکز استان مرکزی برای نگهداری این کودکان در نظر گرفته شده و تلاش می شود تا این کودکان ساماندهی شوند چرا که کودکان بیشر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی سفیر افلاک، تاریخ انتشار 27 خرداد 96، کد مطلب: 10023:www.safireaflak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین