پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
مدیرکل فرودگاه های استان فارس گفت: با توجه به افزایش روزانه حدود 300 سورتی پرواز عبوری شرکت هواپیمایی قطر از آسمان ایران مشکلی برای مدیریت حجم افزوده ترافیک هوایی وجود ندارد.

شعار سال: رضا بدیعی‌فرد اظهار داشت: همان‌طور که اطلاع دارید با توجه به بسته شدن آسمان کشورهای عربستان سعودی، امارت متحده عربی، بحرین و مصر بر روی شرکت قطر ایرویز، تنها راه عبور پروازهای قطری، از آسمان ایران خواهد بود.

وی افزود: بیشترین پروازهای ایرلاین‌های قطری به سمت شمال آفریقا و جنوب اروپا صورت می‌گیرد که تا پیش از این اتفاق، هواپیماهای قطری ابتدا وارد حریم هوایی عربستان و سپس مصر می‌شدند که با اجرای تحریم هوایی قطر، مجبورند با عبور از حریم هوایی آسمان ایران و سپس عراق و اردن به سمت شمال آفریقا بروند.

این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر بالغ‌ بر 200 تا 300 سورتی پرواز عبوری روزانه قطر از آسمان ایران افزوده شده و با توجه به ظرفیت‌سازی‌های که از نظر اصلاح ساختار انجام پذیرفته، مدیریت این حجم از ترافیک افزوده هوایی به خوبی در حال انجام است.

بدیعی‌فرد خاطرنشان کرد: پرواز برنامه‌ای به قطر چهار پرواز در هفته است که فعلا بنای افزایش آن وجود ندارد، اما مسؤولان قطری اعلام کرده‌اند انواع هواپیماهای بزرگتری از ایرباس را مورد استفاده قرار خواهند داد.

وی تصریح کرد: افزایش خطوط مستقیم بین دو کشور مستلزم در نظر گرفتن مسائل کلان و تنظیم موافقت‌نامه است؛ چراکه افزایش پرواز یک شرکت خارجی باید با لحاظ منافع شرکت‌های داخلی انجام شود و به هر حال هنوز از نظر امکانات و هزینه تمام شده امکان رقابت شرکت‌های داخلی با خارجی کم است.

به گفته مسؤولان سازمان هواپیمایی کشورمان، در هر شبانه‌روز نزدیک به یک‌هزار پرواز قطر از آسمان ایران عبور می‌کند که براساس آمار و ارقام موجود و نیز نرخ تعرفه عبور هواپیماهای مسافربری از آسمان کشورمان بسته به مدت زمان حضور آن‌ها در آسمان ایران، به ازای افزایش 200 پرواز در طول روز افزایش حدود 50 میلیون دلاری در آمدهای سالانه ایران قابل پیش‌بینی است.

اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان فارس، تاریخ انتشار 22 خرداد 96، کد مطلب: 13960322000587:www.fars.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین