پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان نبود امکانات و تجهیزات و خدمات را از دلایل عدم پیشرفت این استان عنوان و اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار و منطقه آزاد سیستان موجب توسعه استان می‌شوند.

شعار سال: امین‌رضا کمالیان در جلسه هیئت رئیسه و اعضاء شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، گزارشی از وضعیت جغرافیایی استان، گستردگی و تنوع جغرافیایی و نقاط قوت استان ارائه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه به لحاظ اقتصادی زاهدان شهر خدماتی است، گفت: این استان قطب معدن کشور بوده و در حال حاضر 228 معدن فعال و 99 معدن در حال راه‌اندازی دارد.

وی با اشاره به کمبود منابع آب در کشور، دسترسی به آب دریا و راهکارهای استفاده از این آب را راهکاری برای توسعه استان دانست.

کمالیان با اشاره به محیط زیست دریای عمان بر استفاده از ظرفیت‌های موجود توسط مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

وی همچنین در ادامه از فعالیت دو مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر بیش از 100 هزار دانشجو در 32 مرکز آموزش عالی در استان مشغول به تحصیل هستند که یک سوم این بار آموزشی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود این تعداد مرکز آموزشی جایگاه خود را در حوزه آموزش به خوبی حفظ کرده است و تلاش میشود در حوزه پژوهش نیز به جایگاه واقعی برسیم.

وی گفت: مرکز مطالعاتی زمین از سال 92 راهاندازی شده و فعالیت‌های زیادی را انجام داده است.

کمالیان افزود: وجود مراکز تحقیقاتی و مجلات میتواند شرایط را برای حضور اعضاء هیئت علمی در عرصه علمی و پژوهشی مهیا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو مرکز رشد فعال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی گفت: در حوزه پزشکی نیز شرایط برای راهاندازی مرکز تحقیقات مهیا شده است

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار 1 دی 1394، کد مطلب: 94100100320: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین