پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۷۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه تحقق سند چشم انداز نیازمند نرخ رشد ۸ درصدی است، گفت: برای تحقق این امر همه باید تلاش مضاعف داشته باشند.

شعارسال: علی آقامحمدی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم روز ملی اصناف در همدان اظهار داشت مهم ترین برنامه در اقتصاد باید رسیدن به اهداف سند چشم انداز توسعه کشورباشد.

وی با اشاره به اینکه منطقه ما با یک تحول بنیادین مواجه شده است، افزوددر این منطقه به دلیل فروپاشی شوروی یک درهم‌ریختگی منطقه‌ای ایجاد شد که پس از فروپاشی این کشور و خلا قدرت در منطقه سبب شد تا رقیب شوروی برای حضور در منطقه اقدام به کشیدن نقشه‌هایی کند.

آقامحمدی با بیان اینکه نباید تغییرات زندگی مردم را مختل کند، گفتبا وجود اعلام بی طرفی از سوی ایران در جنگ جهانی اما قحطی ایران را در بر گرفت که امروز نیز با گذشت چندین سال انگلیس اجازه انتشار آمار کشته شدگان قحطی که 9 تا 10 میلیون نفر بودند را به ایران نمی دهد.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه قدرت فقط قدرت نظامی نیست و قدرت اقتصادی نیز مهم است، عنوان کرد بدون قدرت اقتصادی قدرت نظامی میسر نمی شود لذا کشوری که بخواهد اقتدار داشته باشد حتما بایددر عرصه اقتصادی نیز توانمند باشد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی مسائل اقتصاد بوده است، بیان کرددر چشم‌انداز سند توسعه کشور اول شدن ایران در مواضع اقتصادی و علمی در منطقه مطرح شده است.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه اگر عقب ماندگی‌های سند چشم انداز توسعه برطرف شود تنها 2/3 چشم انداز محقق می‌شود، اظهار داشتاین اتفاق تنها در صورت همراه شدن اقتصاد با دین، جهاد، شرافت و غیره محقق می شود.

آقامحمدی با بیان اینکه افکار سابق باید تغییر کرده و پنهان کاری نشود، افزودشرایط گذشته با امروز متفاوت است و پنهان کاری گذشته امروز نباید باشد.

وی با تأکید بر اینکه تحقق سند چشم انداز نیازمند نرخ رشد 8 درصدی است، تصریح کردموفق ترین افراد در ایران سالانه بیشتر از 15 درصد درآمد ندارند.

آقامحمدی، بیان کردمشکل امروز فقط نبود کار نیست بلکه بیکاری افراد کارمند نیز معضل است که در این راستا باید شغل‌های آینده شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به خوش بینانه ترین تحلیل‌ها منطقه ما تا سال 2030 ناامن است، گفتافرادی نظیر ترامپ به دنبال درهم ریزی منطقه هستند و ما به کاسبان و تاجران نیاز داریم چون پول در کشورهای آلمان و فرانسه نیست و در عراق و افغانستان است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2تیر1396، کدخبر: 1444288: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
رشد 8د درصدی هم اراده می خواهد که بعید می دانم در این دولت باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین