پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
معاون رئیس جمهور گفت: ایجاد رشد مناسب نیازمند منابع مالی است که درهمین راستا باید از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به شکل مطلوبی استفاده کرد.

شعارسال: محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس اظهارداشت: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند تمام منابع مالی را خود تامین کند و برای ورود موفق دراین زمینه نیاز به برنامه ریزی دقیق است.

سخنگوی دولت ادامه داد: به طور قطع ما باید بااستفاده از امکانات درونی ایستادگی کنیم و به اقتصاد درون‌زا توجه داشته باشیم اما درکنار آن باید برونگرایی رانیز مد نظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: هیچ کشور ایزوله ای توسعه مطلوب راپیدا نمی کند از این رو ما باید برپایه اقتصاد درون‌زا و برونگرا زمینه رسیدن به اهداف اقتصادی را فراهم کنیم.

*لزوم توجه استان ها به برنامه اقتصادی دولت دردوران پسا تحریم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سپس از لزوم توجه استان ها به برنامه اقتصادی دولت دردوران پسا تحریم یاد کرد و ابرازداشت:برنامه مد نظر دولت یک برنامه جامع‌نگر است و باید با این الگو و متناسب با ظرفیت‌ها در هر استانی اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه تدوین شده با استفاده از نظرات صاحبان اندیشه و متخصصان ، تهیه و تدوین شده است و به منظور بهره مندی از از نظرات افراد متخصص در آینده‌ای سمیناری برای صاحب‌نظران برگزار می شود.

نوبخت با تاکید براینکه برنامه توسط چند کارشناس در سازمان مدیریت تدوین نشده است، عنوان کرد:اساس برنامه رشد تولید رقابتی مبتنی بر دانش و بهره‌وری، با الگوی اقتصاد مقاومتی و توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی و تعامل سازنده با جهان می باشد و در این برنامه به همه ابعاد توجه شده است.

سخنگوی دولت، رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد را ازاهداف اصلی برنامه دانست و گفت: چگونگی رسیدن به این رشد براساس توجه به بخش‌های مختلف آب و برق ،کشاورزی، صنعت، نفت، معدن مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توجه به مسائل آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی از محورهای اصلی برنامه است به گونه ای که در این برنامه توانمندسازی محرومان و فقرا ، بهبود فضای کسب و کار به‌عنوان موضوعات فرابخشی دیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سپس به تولید انبوه فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در کشور نیازمند ایجاد 900 هزار شغل و فضای کسب و کار مناسب با ساز و کارهای علمی و دقیق هستیم.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: توجه برنامه به منابع و مصارف، لزوم افزایش منطقی مناسب درآمدهای مالیاتی و تاکید براینکه کسبه و کارکنان دولت با ظرفیت کامل مالیات خود را پرداخت کنند معطوف است.

نوبخت اضافه کرد:براساس برنامه ریزی های انجام شده بخش قابل توجهی از مشاغل یا معاف هستند یا در تور مالیاتی قرار نمی‌گیرند که با طراحی سیستم نرم‌افزاری امکان شناسایی این بخش‌ها نیز وجود دارد.

سخنگوی دولت پرداخت تمام بدهی‌های دولت به بانک‌ها و مثبت شدن ترازعملیاتی، را به عنوان یکی دیگر از اهداف مهم برنامه اقتصادی نام برد و ابرازداشت: برخی مواقع حرف های بی‌ربطی عنوان می‌شود با این محتوا که برنامه اقتصادی دولت با اقتصاد مقاومتی هماهنگ نیست در صورتی که دولت اصلا برنامه را منتشر نکرده‌ است.

*پس ازیک دهه سالی بدون تحریم آغاز می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درادامه تصریح کرد: تحریم‌ها زنجیری به‌پای اقتصاد کشور بود که با تلاش های انجام شده خوشبختانه پس ازیک دهه سالی بدون تحریم آغاز می شود .

معاون رئیس جمهور بیان کرد: تحریم‌ها امکان دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز توسعه اقتصادی را ناممکن کرده بود که خوشبختانه با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تدبیر دولت، حمایت مردم این امکان برای ایران فراهم شده که ضمن برخورداری از حقوق هسته‌ای و داشتن کامل این چرخه در کشور، بتواند زنجیرهای تحریم را پاره کند.

نوبخت تاکید کرد: در شرایط کنونی فرصتی برای کشور فراهم شده به گونه ای که هر هفته میزبان هیات‌های بلندپایه اقتصادی و سیاسی هستیم که با هدف ایجاد عرصه مشارکت و نه گردش به ایران سفر می‌کنند.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه با تزریق پول توسعه حاصل نمی‌شود، اظهارداشت: هزینه‌کردن پول برای یک اقتصاد آسان است اما برای موفقیت باید با تخصیص‌های بهینه به توسعه دست‌یافت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21بهمن1394، کدخبر: 372072: www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین