پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۶۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از مالکان خانه های خالی مالیات دریافت کنیم، گفت: این کار و افزایش تولید مسکن به تنظیم بازار و کنترل قیمت اجاره بها کمک می کند.

شعارسال: محمدرضا رضایی کوچی افزود: بیش از یک سوم جمعیت کشور ما اجاره نشین و بیشتر آن ها از دهک های پایین و آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه در بیشتر کشورها قانون رهن و اجاره وجود دارد اما در کشور ما چنین قانونی وجود ندارد و مالکان، خودسرانه قیمت ها را افزایش می دهند و نظارتی هم وجود ندارد.

رضایی افزود: قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود و این خلاء قانونی را پُر و قانون گذاری کنند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر در زمینه تولید مسکن با رکود مواجه هستیم، اضافه کرد: تناسب عرضه و تقاضا وجود ندارد و تولید مسکن و قدرت خرید مسکن کاهش یافته است.

رضایی گفت: به علت کاهش نرخ سود بانکی و تمایل مالکان برای دریافت اجاره موجب شده است تا شرایط سخت شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم، افزود: بیشتر این واحدها، بزرگ و لوکس هستند و از این رقم 500 هزار واحد در شمال تهران هستند.

رضایی اضافه کرد: با اینکه بر اساس قانون از این واحدهای خالی باید مالیات اخذ شود اما دولت این قانون را اجرا نمی کند.

وی ادامه داد: این واحدها به صورت سرمایه در اختیار مالکان قرار دارد و آن ها را به مردم اجازه نمی دهند بنابراین در عمل به تامین نیاز مسکونی مردم کمکی نمی کند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم افزایش نیافتن قیمت مسکن، اجاره بها افزایش یافته است، گفت: بر اساس برخی گزارش ها، اجاره بها در برخی کلان شهرها حدود 45 درصد افزایش یافته است و نظارتی وجود ندارد.

وی گفت: دستگاه های نظارتی کار خود را در این زمینه به خوبی انجام نداده اند البته متولی مشخص هم در این زمینه نداریم.

رضایی با تاکید بر اینکه باید تولید مسکن را افزایش دهیم، افزود: برای این کار باید تسهیلات ارزان قیمت بدهیم اما دولت در این زمینه موفق عمل نکرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10تیر1396، کدخبر: 1449846: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین