پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۶۸۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
اصلی‌ترین راهکار برای رونق بازار مسکن اصلاح سیاست پولی و بانکی کشور و کاهش سود بانکی است که از سال 94 در مجلس شورای اسلامی بوده ولی خروجی آن به اقتصاد کشور وارد نشده است

شعار سالحسام عقبایی در خصوص بازار رهن واجاره مسکن در بهار 96 گفت: معاملات مسکن دراین فصل علی رغم 15 روز ابتدایی آن و رکود سالهای گذشته مسکن شاهد رکود دیگر در اردیبهشت ماه بودیم که انتخابات نیز مزید بر علت شده بود.

وی افزود: در خرداد ماه علی رغم همزمانی آن با ماه مبارک رمضان شاهد رشد درمعاملات بودیم به گونه‌‌ای که درشهر تهران بیش از 14 هزار خرید و فروش صورت گرفت که این آمار برای سطح کشور در حدود 45 هزار معاملات بوده است که این ارقام نزدیک به آمار سال گذشته می‌باشد. قیمت‌ها نیز در مقایسه با سال قبل تغییر آنچنانی نداشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد: پیش بینی‌های صورت گرفته بر این اساس است که درسه ماه تابستان بازار خرید و فروش مسکن رونق بیشتری بگیرد و ما خروجی آن را در نیمه دوم سال خواهیم دید که امیدواریم آن شروعی پرسرعت برای سالهای بعد باشد.

عقبایی اظهار کرد: با ساماندهی بیشتر سطح مسکن مهر در جهت تولید و عرضه و طرح مسکن اجتماعی و همچنین سررسید اتمام وام‌های مسکن قدرت خرید و تحریک بازار مسکن تغییر خواهد کرد که این عوامل در رونق آتی بازار مسکن تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصلی‌ترین راهکار برای رونق بازار مسکن اصلاح سیاست پولی و بانکی کشور است که از سال 94 در مجلس شورای اسلامی بوده ولی خروجی آن به اقتصاد کشور وارد نشده است. همچنین کاهش سود بانکی یکی دیگری از عوامل تأثیرگذار خواهد بود.
وی عدم تصحیح سیاست‌های پولی و بانکی کشور را کاهش صدور پروانه ساختمانی دانست و گفت: در سال 94 ،‌47.6 درصد صدور پروانه ساختمانی کاهش داشت که این رقم در سال 95 با توجه به رشد کوچک آن 17.6 درصد بوده است.

عقبایی اذعان داشت: در نیمه دوم سال 95، شرایط بهتر شد و بخصوص در سه ماه پایانی سال صدور پروانه‌ها تقویت یافت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار مسکن یکی از بازارهای مقاوم در اقتصاد به حساب می آید که تأثیر گذاری و تأثیر پذیری کمتری در مقایسه با سایر بازارها دارد.

وی عنوان کرد: میزان قیمت مشخص شده در اجاره بها متناسب با رشد درآمد اقشار استفاده کننده است که این رقم نیز در خود بازار و توسط عرضه و تقاضای صورت گرفته مشخص می‌شود. از آنجایی که مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته می شود و نه یک کالای مصرفی متولی قیمت گذاری ندارد و ما باید با افزایش عرضه قیمت را متعادل نگه داریم.

عقبایی در پایان خاطر نشان کرد: سهم مستأجران در بازار مسکن کشور 33 تا 35 درصد است که رشد اجاره بها در شهرهای کوچک طی سال 95 تا 96 مشاهده نشد و در کلانشهرها رشد 7 تا 10 درصدی گزارش شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار8 تیر 96، کدمطلب:681311 ، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
به زودی مسکن از کالای سرمایه ای تبدیل به کالای مصرفی بادوام می شه و کل این مشکل برای همیشه حل می شه. چون بازار مسکن از بین می ره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین