پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۶۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
فرمانده نیروی زمینی ارتش از الحاق تانک کرار تا پایان سال جاری به نیروی زمینی ارتش خبر داد.
شعارسال: امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ، با اشاره آخرین مراحل تحویل تانک کرار به نیروی زمینی ارتش، اظهارداشت: انشاالله بزودی تانک کرار را تحویل می‌گیریم، این تانک آماده است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع این تانک را آماده کند، انشاالله تا اواخر سال جاری آن را تحویل خواهیم گرفت، افزود: تانک کرار، تانک بسیار خوب، ایده‌آل و عملیاتی است که مورد آزمایش قرار گرفته و در رزمایش نیز شرکت کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از ارتقا تانک‌های تی 72 به استاندارد کرار خبر داد و گفت: ارتقا در همه زمینه‌ها جزء برنامه‌های نیروی زمینی ارتش است و حوزه زرهی نیز یکی از این موضوعات است.

امیر حیدری افزود: انشالله تا پایان سال جاری نیز ارتقاء تانک‌های تی 72 عملیاتی می‌شود.

** کرار در یک نگاه

کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور است که در 22 اسفند 1395 با حضور سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد.

کلیه مراحل طراحی و ساخت تانک بومی کرار در صنایع زرهی بنی هاشم دورود وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده و به مرحله تولید رسیده است.

از جمله ویژگی‌های کرار می‌توان به تجهیز به سامانه فاصله یاب لیرزی، تجهیز به رایانه بالستیک، قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز، قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق، امکان شلیک توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی، دارا بودن سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف،توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب، تجهیز به سامانه ناوبری و نمایش آن برای راننده تانک، حفاظت زرهی مقاوم در برابر انواع سلاح‌های ضدزره و مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانمندی در مقابله با جنگ های الکترونیکی اشاره کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 تیر 1396، کدخبر: 1452227 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
موتورش از کجاست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
ارتقاء پلتفرم های زرهی و خصوصا تانک ها و به روزرسانی آنها یکی از امور مرسوم در ارتش های بزرگ و مقتدر دنیا به حساب می آید چراکه در بسیاری از اوقات می توان با به کار گرفتن فناوری های پیشرفته و به روز پلتفرم های قدیمی را به سطح قابل قبولی از آمادگی رزمی رساند. با همین روند بود که کرار نیز به عنوان نخستین تانک پیشرفته بومی کشور که در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
تانک کرار یک تانک ایرانی است که ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ رونمایی و همزمان خط تولید انبوه در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود در استان لرستان افتتاح شد. این تانک در مدت سه سال توسط متخصصان سازمان صنایع دفاعی ایران طراحی و ساخته شده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
تانک کرار از موتوری جدید با ساختار بهینه شده استفاده می کند که توانی بین 1000 تا 1200 اسب بخار از آن انتظار می رود. این احتمال وجود دارد که موتور این تانک از سوی روسیه تامین و پشتیبانی شود.(تانک تی-۷۲ ایرانی از 840 اسب بخار قدرت استفاده میکند)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
کارشناسان نظامی این تانک را شبیه به تانک روسی T90-MS می‌دانند هر چند که به برخی تفاوت‌های تانک کرار با تانک T90-MS هم اشاره می‌کنند.این تانک دارای سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف می‌باشد و در حوزه تحرک، تانک کرار دارای توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب را داشته و مجهز به سامانه ناوبری و نمایش آن برای راننده تانک می‌باشد.همچنین این تانک دارای سیستم هشدار قفل لیزری (جهت هشدار برای قفل موشک)، نارنجک های دودزا (برای شکستن قفل موشک ها) و پوشش اختفای حرارتی (جهت کاهش احتمال شناسایی توسط کاونده های حرارتی دشمن که سابقاً در تانک ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفته بود) می باشد. مزیت اختفای حرارتی در نبرد های شبانه به خوبی آشکار می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
وزن 51 تن
طول 10 متر (با احتساب لوله توپ)
6.8 متر (طول بدنه)
عرض 3.5 متر
ارتفاع 2.3 متر
خدمه 3 نفر
سرنشینان فرمانده، راننده، توپچی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین