پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
عدم واکنش وزارت امورخارجه در قبال اجتماع منافقین و توجیه غیر حرفه‌ای در قبال تمدید دوباره تحریم‌ها جای تاسف فراوان دارد و بطور قطع استمرار این روند خسارتهای جبران ناپذیری به منافع ملی وارد می‌کند.
شعارسال: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی نامه‌ای به ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرد: عدم واکنش به موقع وزارت امورخارجه در قبال اجتماع منافقین تروریست و همچنین توجیه غیر حرفه‌ای در قبال تمدید دوباره تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد ایران جای تاسف فراوان دارد و بطور قطع استمرار این روند خسارتهای جبران ناپذیری به منافع ملی وارد خواهد ساخت و ملت مظلوم ایران هر روز شاهد خیانتی علیه خود توسط دولتهای غربی خواهند بود.

در ابتدای این نامه خطاب به ظریف آمده است: جنابعالی به عنوان یک دیپلمات باسابقه به خوبی واقفید که وزارت امور خارجه ویترین شخصیت و اعتبار ملی کشور در سطح بین المللی است. تمام اقدامات، رفتارها، کنش و واکنش‌های عناصر اصلی این وزارتخانه درسطوح مختلف، بیانگر فرهنگ و بنیان‌های رفتاری کشور به حساب می‌آید. بر همین مبنا این وزارت خانه و سیاستهای اجرایی و اعلامی آن در بالاترین سطح سیاسی و امنیتی قرار دارد و یکی از ارگانهای اصلی هر کشور به حساب می‌آید.

در ادامه تاکید شد: در این خصوص مصادیق بسیار واضحی در جهان هر روزه شاهدیم. بطور مثال می‌توان به برخورد قاطع روسیه با ترکیه در سال گذشته میلادی که منجر به عقب نشینی تمام عیار ترکیه و عذرخواهی رسمی از مسکو شد، اشاره کرد. واکنش به موقع و تاثیرگذار نسبت به هر حرکتی که مربوط به منافع ملی است حداقل انتظار از تشکیلاتی است که بیشترین دلارهای کشور دربخش هزینه جاری در آن صرف می شود.

در ادامه تصریح شده است: عدم واکنش به موقع در رویدادهای مرتبط بانظام اسلامی و مردم شریف ایران، ضمن تحمیل انفعال و رخوت در این مجموعه حیاتی، به منافع ملی خسارتهای جبران ناپذیری وارد می‌کند. مع الاسف در چهارسال اخیرعلیرغم زحمات دیپلماتهای کشورمان، حوادث تلخ و ناخوشایندی علیه منافع ملت ایران رقم خورده است که انفعال غیرقابل قبول وزارت امور خارجه بر زیان آن افزوده است.

کانون دانشگاهیان تاکید کرد: رخداد نامیمون و گستاخانه اخیر در فرانسه از جمله مواردی بود که انتظار می‌رفت وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح ممکن واکنش راهبردی نشان بدهدوازعزت ایران اسلامی صیانت کند. همایش و نمایش جسارت آمیز گروهک خون آشام منافقین در پاریس که بلافاصله بعد از سفر وزیر امورخارجه کشورمان برگزار گردید، و اظهارات سرکرده منفور آن و اظهارات سخیف و توهین آمیز سیاستمداران غربی بویژه آمریکا که آرزو کرد مردم ایران چهلمین سالگرد انقلاب را جشن نگیرند! ایجاب می‌کرد وزارت امورخارجه از انفعال غیرت سوز و موضع ضعف خارج و نسبت به اقدامات کینه ورزانه دولتهای اروپایی و در راس آن دولت فرانسه واکنش جدی و در خور توجهی نشان بدهد.

در ادامه آمده است: حداقل انتظار این بود که با احضار سفیر فرانسه، نسبت به این اهانت آشکار و برپایی این همایش ضد امنیت ملی در پاریس به شدت اعتراض می‌شد و صرفا به صدور یک بیانیه و اعلام ابهام دراین مسئله اکتفاء نمی شد! سابقه عناد دولتمردان فرانسوی ازابتدای پیروزی انقلاب ازجمله در جنگ تحمیلی، پرونده خونهای آلوده وکارشکنی درمذاکرات هسته ای آن چنان آشکار است که باهیچ سفسطه ای قابل توجیه نیست.

تاسف بار تر اینکه مقارن با این هتک حرمت بی شرمانه مقامات فرانسوی و برگزاری همایش ننگین منافقین در پاریس، در ایران قرارداد پرابهامی با شرکت توتال فرانسه منعقد می‌شود و حداقل چندروزی هم به تاخیر نمی‌افتد تاسود سرشار آنان اندکی هم باوقفه مواجه نشود!

در ادامه آمده است: عدم واکنش به موقع وزارت امورخارجه در قبال اجتماع منافقین تروریست و همچنین توجیه غیر حرفه‌ای در قبال تمدید دوباره تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد ایران جای تاسف فراوان دارد و بطور قطع استمرار این روند خسارتهای جبران ناپذیری به منافع ملی وارد خواهد ساخت و ملت مظلوم ایران هر روز شاهد خیانتی علیه خود توسط دولتهای غربی خواهند بود.

در پایان تاکید شده است: اینک بعد از چهار سال خوش‌بینی ساده انگارانه به قدرتهای غربی، وزارت امورخارجه از نظر مبنایی و اقدامات عملی نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد تا درک منطقی و درستی نسبت به تهدیدهای دشمنان شناخته شده و منافع ملی داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاد ایران، تاریخ انتشار: 14 تیر 1396، کدخبر: 707749 ، www.econews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین