پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، مسکو و پکن معتقدند که کره شمالی باید برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش را متوقف کند و آمریکا و کره‌ جنوبی نیز دست از انجام برگزاری مانورهای نظامی در این منطقه بردارند.

شعارسال: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از دیدار با شی جینپینگ، همتای چینی‌اش در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: ما توافق کردیم که از ابتکارعمل‌های مشترکمان بر مبنای "برنامه قدم به قدم" روسیه برای سازش کره و ایده‌های چین برای توقف فوری فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی و همچنین توقف مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی، حمایت کنیم.

پوتین تاکید کرد که این دو کشور درخصوص بسیاری از مسائل بین‌المللی مواضع مشترک و یا بسیار نزدیکی دارند.

وی افزود: ما قصد داریم تا همکاری‌های خود در زمینه سیاست خارجی را بیش از پیش توسعه دهیم.

شی جینپینگ نیز گفت: ما معتقدیم که جهان بسیار ناآرام و آشوب زده است و درگیری‌های داخلی به طور مداوم پدیدار می‌شوند و مشکلاتی از جمله مساله شبه جزیره کره و بحران سوریه همچنان پیچیده و بغرنج مانده‌اند.

مسکو و پکن بر اهمیت درنظر گرفتن نگرانی‌های کره شمالی در خصوص امنیتش تاکید کرده و این نگرانی‌ها را "توجیه پذیر" خواندند.

در بیانیه مشترک وزرای امور خارجه چین و روسیه آمده است: هر دو طرف تاکید دارند که نگرانی‌های توجیه پذیر کره شمالی باید مورد احترام قرار گیرند. دیگر کشورها باید اقدامات مشخص و جدی را برای ازسرگیری مذاکرات، ایجاد مواضع صلح آمیز و اعتماد متقابل انجام دهند. احتمال استفاده از اقدامات نظامی برای حل مشکلات شبه جزیره کره نیز باید رد شوند.

مسکو و پکن در حالی که آزمایشات موشکی و اتمی پیونگ یانگ را به عنوان نقض قطعنامه‌های شورای امنیت محکوم کردند از آمریکا نیز خواستند تا فورا استقرار سیستم دفاع موشکی تاد در کره‌ جنوبی را متوقف کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسکو و پکن معتقدند که استقرار سیستم دفاع موشکی تاد در شمال شرق آسیا به شدت به منافع امنیتی و استراتژیک قدرت‌های منطقه‌ای از جمله روسیه و چین آسیب می‌زند و به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و همچنین ایجاد صلح و ثبات در منطقه کمکی نمی‌کند.

چین و روسیه تاکید کردند که مخالف استقرار سیستم‌های مذکور هستند و از آمریکا و چین خواستند تا فورا روند استقرار این سیستم دفاع موشکی را متوقف و لغو کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 14تیر1396، کدخبر: 365884: www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین