پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
حزب حاکم کمونیست چین روز چهارشنبه شی جینپینگ را برای دومین دور پنج ساله برای رهبری این حزب انتخاب کرد.

شعارسال:به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همانطور که انتظار می‌رفت شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین توانست در جریان نخستین دیدار امروز کمیته جدید مرکزی حزب حاکم کمونیست رهبری مجدد این حزب را برای دومین بار و به مدت پنج سال به دست بیاورد.

این اقدام از سوی حزب حاکم هر گونه تلاش برای مخالفت با شی جینپینگ را خنثی کرده است.

شی جینپینگ همچنین در راس کمیته هفت نفره سیاست‌گذاری حزب حاکم که پنج تن از آنها جدیدا امروز منصوب شدند، قرار گرفته است.

تنها عضوی که مجددا در حزب منصوب شد لی کچیانگ، نخست وزیر است که دومین فرد در حزب محسوب می‌شود.

انتخاب مجدد شی جینپینگ به عنوان رهبری حزب کمونیست چین بازتابی از اقدامات وی برای تقویت وحدت در حزب به واسطه ایجاد توازن میان گروه‌های ذی‌نفع متفاوت در این سازمان ۸۹ میلیون عضوی است و وی به دنبال بهتر کردن وضعیت حزب در تسلط بر امور داخلی و خارجی کشور است.

این کمیته به همراه حزب مسئول قانونگذاری کنگره ملی خلق و کنفرانس مشاوره‌ای سیاسی خلق چین و سیاست‌گذاری‌های تابعه آن شامل تبلیغات، ایجاد نظم در حزب، امور قومی و امور مربوط به تایوان و همچنین علوم و تکنولوژی است.

سایر اعضا براساس اهمیت جایگاهشان "لی ژان شو"، مدیر دفترکل حزب که مسئول کارمندان ریاست جمهوری است، وانگ یانگ،‌ معاون نخست وزیر، وانگ هونینگ، مدیر دفتر بررسی سیاست‌های محوری حزب، ژائو لجی، رئیس دپارتمان سازمان مرکزی مسئول اشتغال و هان ژنگ، رهبر حزب شانگهای هستند.

ژائو لجی، رئیس دپارتمان سازمان مرکزی مسئول اشتغال همچنین قرار است رئیس نهاد نظارتی مقابله با فساد در حزب کمونیست باشد.

شی جینپینگ در نخستین دوره پنج ساله خود کمپین گسترده مقابله با فسادی را به راه انداخت که در پی آن بسیاری از مقام‌های ارشد حزب حاکم و دولت به دلیل دست داشتن در فساد مالی از کار برکنار و به زندان افتادند.

رهبران جدید حزب کمونیست و کمیته مرکزی سیاست‌گذاری این حزب با چالش‌های زیادی از جمله احتمال بروز جنگ در کره شمالی به دلیل اقدامات تحریک آمیز این کشور روبه‌رو هستند. همچنین آنها باید روابط حساس با آمریکا را مدیریت کرده و به مساله مناقشه آمیز دریای چین جنوبی با همسایگان خود در جنوب شرق آسیا بپردازند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار 3 آبان 96،کدخبر: 96080301456، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین