پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
در حالی که ایالات متحده و متحدانش بر طبل جنگ با کره شمالی می کوبند، یک تاریخ دان می گوید هزینه این جنگ بالقوه فاجعه بار تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

شعار سال: لئونید پتروف، پژوهشگر دانشگاه ملی استرالیا، می گوید سناریوی اتحاد دو کره پس از یک جنگ طولانی مدت، دست کم یک دهه طول خواهد کشید.

او می گوید حرکت تاریخی به سمت اتحاد دو کشور هزینه ای نزدیک به ۳ تریلیون دلار می طلبد تا جمعیت دو کشور بتوانند با هم ادغام شوند.

پتروف هشدار می دهد که مردم کره شمالی جذب شدن در هنجارهای همسایه جنوبی را دشوار خواهند یافت و از سوی مقامات کره جنوبی رفتاری تبعیض آمیز با آنها خواهد شد.

او می گوید: «کره جنوبی نیازی ندارد که با برادران فقیر، تهاجمی و کم سوادش پر شود».

در صورت کنار زدن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، او احتمالا به روسیه، چین یا کشورهای آمریکای جنوبی پناهنده خواهد شد.

در چنین شرایطی، ۳۰ میلیون جمعیت کره شمالی در خطر بلاتکلیفی بیشتر و احتمالا استثمار قرار خواهند گرفت. این بدان دلیل است که اقتصاد کره جنوبی می تواند با نیروی کار ارزان تری پیش برود.

پتروف برای درک بهتر این مسئله به اتحاد دو آلمان اشاره می کند و آن را در مقابل اتحاد دو کره همچون «قدم زدن در پارک» می داند.

سال گذشته، موسسه واتسون برای امور بین الملل و عمومی در دانشگاه براون، اعلام کرد که دولت آمریکا ۴.۸ تریلیون دلار در جنگ های افغانستان، پاکستان و عراق هزینه کرده یا متعهد به هزینه کردن است.

به این هزینه ها باید ارقام دیگری از جمله بودجه جنگی مصوب کنگره، افزایش بودجه پنتاگون، مراقبت از کهنه سربازان و مجروحان جنگی، افزایش بودجه امنیت داخلی، و سود پولی که برای جنگ قرض گرفته می شود هم محاسبه کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 1396، کد مطلب:354071 : parsine.comwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین