پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
تعدادی از آمریکایی‌های به اصطلاح «قربانی تروریسم» با طرح شکایتی در دیوان عالی این کشور علیه ایران تلاش جدیدی را برای مصادره اموال ایران در آمریکا آغاز کرده‌اند.

شعار سال: برخی از اتباع آمریکایی به اصطلاح «قربانی تروریسم» سعی دارند تا با مصادره اموال و دارایی‌های ایران از جمله آثار هنری متعلق به جمهوری اسلامی ایران در خارج از این کشور، به اصطلاح غرامت بگیرند.

بنا بر گزارش «نشنال ریویو»، دادگاهی در سال ۲۰۰۳ میلادی با صدور رأیی علیه ایران به نفع این افراد، جمهوری اسلامی را به پرداخت ۷۱.۵ میلیون دلار جریمه کرد.

ایران همواره این اتهامات را رد کرده است از همین رو، این سری از اتباع آمریکایی سعی دارند تا اموال ایران در آمریکا از جمله آثار هنری ایرانی قرض داده شده به موزه «Field» و موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو را به نفع خود مصادره کنند و به این ترتیب شکایتی علیه جمهوری اسلامی ایران در دادگاه عالی آمریکا طرح شده است.

تا پیش از این، چه در دولت اوباما و چه در دولت فعلی آمریکا، دادگاه‌های تشکیل شده در این خصوص رأی را به نفع ایران صادر کرده بودند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار 16 تیر 96، کدمطلب:۳۶۶۲۶۸، www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین