پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
نماینده بروجرد در مجلس گفت: تاكنون امريكايي‌ها به بیش از ۵۰ میلیارد دلار در محاکم جمهوری‌اسلامی ایران محكوم شده‌اند.

شعارسال: ايرانعلاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد؛ با اشاره به رای دادگاه آمریکا مبنی بر بلوکه کردن اموال ایران، گفت: بلوکه کردن اموال ایران در کشورهای خارجی بازی‌ای است که با فشار آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: مصوبات مجالس گذشته اختیارات مقابله به مثل و برخورد علیه آمریکا و کشورهایی که سیاست‌های خصمانه‌ای را علیه ملت ما اعمال می‌کنند را در اختیار دادگستری جمهوری اسلامی ایران قرار داده است لذا در واکنش به بلوکه شدن اموال ایران در آمریکا، تاكنون آمريكايي‌ها به بیش از ۵۰ میلیارد دلار در محاکم جمهوری‌اسلامی ایران محكوم شده اند.

* وزارت‌خارجه با آمریکا مقابله به مثل کند

این نماینده بروجرد در مجلس دهم داستان ادامه‌دار بلوکه کردن اموال ایران در محاکم بین‌المللی را یک بازی‌ سیاسی دانست و اظهار داشت: این بازی دو جانبه است که ما هم باید از همه ظرفیت‌هایمان برای حفظ حقوق ملی استفاده کنیم و مسئولیت اصلی آن با وزارت امورخارجه است.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه اجرای برجام فراز و نشیب فراوان دارد، خاطرنشان کرد: با برجام توانستیم خیلی از درهای بسته شده علیه ملت و کشور که مبتنی بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بود را بگشاییم و بسیاری از ثروت‌های بلوکه‌شده خود را به کشور بازگردانیم و هنوز هم در حال مذاکره برای تکمیل این فرآیند هستیم.

وی در پايان خاطر نشان كرد: هم‌اکنون سیستم ارتباط پولی ما با کشورهای مختلف دنیا از طریق بانک‌ها امکان‌پذیر شده است؛ هم‌چنین مشکل بیمه‌ها که برای صاردرات حائز اهمیت است حل شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 24خرداد1395، کدخبر:560005: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین