پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: عوارض های دریافتی از شرکت های هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت هواپیما و کاهش سفرهایی هوایی منجر می شود.

شعار سال: مقصود اسعدی سامانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره عوارضی که از شرکت های هواپیمایی دریافت می شود ، گفت : اخذ عوارض از شرکت های هواپیمایی باعث افزایش قیمت بلیت و هزینه سفر شده است.

وی ادامه داد: براساس قانون برای هر بلیتی که صادر می شود باید پنج درصد عوارض به شهرداری ها پرداخت شود در حالی که شهرداری ها هیچ گونه خدماتی به شرکت های هواپیمایی نمی دهند.

وی افزود: متاسفانه با استفاده از ابزار قانونی (کمیسیون ماده ۷۷ )نسبت به برداشت حساب از شرکت های هواپیمایی اقدام می کنند و در برخی از شهرها حتی شرکت هواپیمایی وجود ندارد اما شهرداری درخواست عوارض می کند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد : عوارض شهرداری براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده وضع و تصریح شده است که پنج درصد قیمت بلیت از مسافر اخذ و به حساب شهرداری واریز شود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه یک درصد عوارض هلال احمر یکی دیگر از مشکلات شرکت های هواپیمایی است ، افزود : با توجه به اینکه هرگونه عوارض بر روی قیمت بلیت تاثیر می گذارد باید براساس استاندارد جهانی توسط (یاتا) اعلام شود و (یاتا) نیز رسما اعلام کرد عوارض هلال احمر ، خیریه است.

وی افزود: عوارض هلال احمر از بهمن ماه سال گذشته به تصویب رسید و از اسفند ، اجرایی شده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تاکید کرد : با توجه به اینکه سیاست این است هزینه سفر کاهش پیدا کند باید عوارض شهرداری هم حذف شود.

وی افزود: براساس قانونی که وجود دارد موظفیم هفت هزار تومان از مسافران پروازهای داخلی و ۳۵ هزار تومان از مسافران پروازهای خارجی عوارض فرودگاهی دریافت کنیم که اخیرا نیز یک هزار تومان از مسافرین داخلی و چهار یورو از مسافرین خارجی باید تحت عنوان عوارض ایمنی اخذ کنیم که تاثیر قابل توجهی روی قیمت بلیت می گذارد و قیمت تمام شده سفر برای مسافر افزایش پیدا می کند.

اسعدی سامانی ادامه داد : با توجه به رویکردی که دولت برای افزایش گردشگری در کشور دارد ، افزایش قیمت بلیت باعث کاهش گردشگری و پروازهای هوایی می شود.

وی تاکید کرد : از دولت انتظار داریم از عوارض متعددی که بر روی بلیت ها اخذ شده است ، جلوگیری کنند زیرا هریک از دستگاه های مختلف که کمبود منابع دارند از بلیت هواپیما عوارض دریافت می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کن نیوز، تاریخ انتشار 4 تیر 96، کد مطلب: 7189:www.cann.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین