پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
ابراهیم نکو با بیان اینکه افزایش اخذ عوارض از مردم شهر تهران بیشتر به یک لطیفه شبیه است تا واقعیت خاطرنشان کرد: بی تردید کسانی که چنین مسائلی را عنوان می کنند باید بدانند که مردم به آن ها بد گمان می شوند چراکه گران کردن شهر تهران و به هر بهانه ای دریافت عوارض و اخذ مبالغ مختلف از مردم نه به صلاح شهر و شهروندان است و نه کارساز خواهد بود.

شعار سال: مدیریت شهری در کلانشهری چون تهران از اهمیت خاصی برخوردار است و کوچکترین خطا یا کوچکترین برنامه ریزی مطلوبی در آن به خوبی دیده می شود.

شهر تهران طی دوازده سال گذشته با مدیریت شهری دکتر قالیباف شاهد توسعه خدماتی بوده که به زعم مردم و کارشناسان در پایتخت بی سابقه بوده است.

این خدمات در حالی به مردم ارائه شده که شهرداری همچنان موفق به دریافت طلب خود از دولت نشده است؛ هر چند دست شهرداری از رسیدن به منابع مالی مورد نیاز کوتاه بوده اما مدیریت شهری هزینه های شهر را به مردم تحمیل نکرده است.

این در حالی است که این روزها زمزمه های گران شدن شهر تهران و اخذ عوارض به بهانه های مختلف از سوی برخی از چهره های نزدیک به اصلاح طلبان به گوش می رسد. ابراهیم نکو، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درواکنش به این اخبار برای ما از سیاسی کاری ها و جناح گرایی های سیاسیون گفت.

مسئولان به جای سیاسی کاری، به فکر حل مشکلات مردم باشند

ابراهیم نکو نماینده مجلس و دبیر دوره نهم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح گران کردن تهران مسبوق به سابقه است و ظلم فاحش به شهروندانی است که در وضعیت بد اقتصادی زندگی می کنند گفت: تهران به عنوان پایتخت جمعیت زیادی از هموطنان را در دل خود جای داده که بخش زیادی از این شهروندان توان تامین مایحتاج ضروری زندگی و فراهم کردن نیازهای خود وخانواده اشان را ندارند بنابراین به دلیل گرانی مواد غذایی وکالاهای مور نیز با سختی زندگی می کنند. در چنین شرایطی یکی از وظایف دولت و نهادهای مسئول کمک به مردم درمسیر کاهش هزینه های خانوار است. بی شک در وضعیت یاد شده شهرداری و دولت باید به مردم خدمات رایگان وکم هزینه ای ارائه دهند تا باری از مشکلات را از دوش مردم بردارند این در حالی است که برخی از چهره های سیاسی عنوان می کنند که باید تهران گران شود! این موضوع مسبوق به سابقه است یعنی قبلا چنین موضوعی مطرح شده که یقینا مورد پسند و توجه هیچ یک از شهروندان بخصوص طبقات متوسط به پایین قرار نگرفته است.

گران کردن شهر، نه به صلاح مردم است و نه کارساز

وی با بیان اینکه افزایش احذ عوارض از مردم شهر تهران بیشتر به یک لطیفه شبیه است تا واقعیت خاطرنشان کرد: بی تردید کسانی که چنین مسائلی را عنوان می کنند باید بدانند که مردم به آنها بد گمان می شوند چراکه گران کردن شهر تهران و به هر بهانه ای دریافت عوارض و اخذ مبالغ مختلف از مردم نه به صلاح شهر وشهروندان است و نه کارساز خواهد بود. متاسفانه امروز برخی از مسئولین به جای اینکه زیرساخت های لازم را برای توسعه شهر و ارائه خدمات بیشتر به مردم فراهم کنند یا بدهی دولت ها را وصول کنند درصدد جبران مشکلات مالی خود از جیب مردم هستند و هزینه های مربوطه را به نوعی به مردم تحمیل می کنند. اینکه برای تردد در خیابان ها یا پارک کردن در خیابان و...از مردم وجهی گرفته شود در شرایط رکود و وضعیت بد مالی مردمی که زیر صدها فشار مالی و اقتصادی خمیده شده اند بیشتر به لطیفه شبیه است تا طرح و نظری برای حل مشکلات شهر تهران و کمک به توسعه و رشد و شکوفایی پایتخت.

حق ندارید برای مردم خط و نشان بکشید

وی با انتقاد از برخی مسئولین که از مردم پلکان ترقی ساخته اند گفت: بهتر است مسئولین و مشاوران و نزدیکان به آن ها به این موضوع واقف باشند که نمی توانند برای مردم خط و نشان بکشند چراکه چنین رفتارها و طرح چنین مباحثی خارج از اخلاق است و نمی توان به مردمی که همواره در کنار انقلاب و متعهد به نظام بودند چنین مسائلی که بوی انصاف نمی دهد را تحمیل کرد. بهتر است آقایانی که چنین تزهایی می دهند به این بیندیشند که چگونه می توانند زحمات و فداکاری ها و صبر و تحمل مردم را در برابر کاستی ها وگرانی ها وتحریم ها پاسخ دهند! متاسفانه به نظر می رسد امروز برخی برآن هستند تا به جای جبران زحمات مردم از آنها به عنوان پلکان ترقی خود استفاده کنند و آنها را با لگدمال کردن و تحت فشار قراردادن برای رسیدن به اهداف خود قربانی کنند.

زیرسوال بردن دستاوردهای مدیریت شهری، مغایر با اصول نظام اسلامی است

ابراهیم نکو با بیان اینکه تحمیل فشار مالی به مردم تهران خلاف عدالت و در تضاد با فرمایشات رهبری است تصریح کرد: بی شک ایجاد فشار به مردم تهران در شرایط رکود و بیکاری امکان پذیر نیست و اگر چنین چیزی اصلا خنده دار است تا قابل دفاع و پیگیری. مشخص است در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی مختلفی دست و پنجه نرم می کنند فشار به آنها ظالمانه و در تضاد با فرمایشات رهبری است. بهتر است آقایانی که خواهان اخذ عوارض راه رفتن و پارک کردن اتومبیل درخیابان ها از مردم هستند به این موضوع پاسخ دهند که مگر چند درصد مردم تهران سرمایه دار هستند یا توان پرداخت هزینه های مضاعف را به شهرداری دارند که برای آینده شهر چنین برنامه هایی را ترسیم می کنند؟ باید گفت بیان صحبت های کلیشه ای و اینکه دائما دستاوردهای مدیریت شهری را به زیر سوال بردن و سوداهای اخذ هزینه های جانبی از مردم در سر پرورداندن و برای نفس کشیدن مردم در پایتخت عواض گرفتن مغایر با اصول نظام و برنامه های کلان کشور است.

قالیباف منبع خدمات موثری در تهران بوده است

نکو با اشاره به خدمات موفق مدیریت شهری در 12 سال گذشته عنوان کرد: بی شک مدیریت شهری در یک نگاه منصفانه منبع خدمات موثری در تهران بوده است. این بی انصافی است که بگویند شهردار تهران در پایتخت کاری نکرده است. هر چند که ممکن است انتظارات زیادی از شهرداری داشته باشیم اما انتقادات بیشتر از اینکه سازنده باشد بوی سیاسی کاری و جناح گرایی می دهد، بنابراین از حیطه انصاف وعدالت خارج می شود و در اصل یک نفی ظالمانه علیه مدیریت شهری صورت گرفته است. اگر خدمات انجام شده را ولو اینگه مخالف جریان سیاسی مورد نظر مان باشد نفی کنیم بی شک حرکت ظالمانه ای انجام داده ایم از این رو به دوستان و چهره های اصلاح طلب منتقد توصیه می کنم به جای سیاه نمایی و زیر سوال بردن مدیریت شهری به ارائه برنامه های مورد نظر خود درباره شهر تهران بپردازند تا فاصله بین حرف وعمل آن ها سنجیده شود.

دموکراسی یعنی انتقاد آزاد در عین رعایت انصاف

وی در پایان با طرح یک سوال از چهره های اصلاح طلب گفت: متاسفانه کشور بیش از حد سیاسی زده است و برخی فکر می کنند دموکراسی به معنی منفی نشان دادن یا یادکردن منفی از خدمات یک فرد یا گروه مخالف ماست در حالی که دموکراسی به معنای انتقاد آزادانه در عین رعایت انصاف در مدیریت آتی شهر است. مسئولان شورای شهر باید با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب هنگامی که آقای روحانی در راس دولت یازدهم قرار گرفتند و فرمودند که باید نقاط قوت دولت قبلی را تقویت کنید به جای تخریب دستاوردهای دکتر قالیباف به تداوم دستاوردهای انجام شده دردوازده سال گذشته بیندیشند. حال این سوال مطرح می شود آیا شهردار بعدی می خواهد تهران را بهشت برین کند؟ منتظر مشاهده عملکرد شورای شهر و مدیریت شهری آتی در شهر تهران خواهیم بود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری افکار نیوز، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1396، کد مطلب: ۶۳۹۹۸۸ :www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین